رفراندوم اردوغان برای اتحادیه اروپا

رفراندوم اردوغان برای اتحادیه اروپا
سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:51

العالم - رئیس جمهوری ترکیه گفت که سال آینده در باره موضوع ادامه مذاکرات مربوط به پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا از مردم نظر خواهی می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان روز دوشنبه طی سخنانی در پایتخت ترکیه از مردم خواست تا پایان امسال صبر پیشه کنند و بعد از ان منتظر مراجعه به آرای مردم در این ارتباط خواهند بود.

ترکیه از سال 2005 میلادی مذاکرات عضویت با اروپا را آغاز کرده اما تاکنون پیشرفت ملموسی در این فرایند حاصل نشده و حتی در دوره اخیر به طور کم سابقه ای نیز واگرایی قابل ملاحظه ای در روابط آنکارا با اتحادیه اروپا مشاهده می شود. 

پس از کودتای نافرجام مرداد ماه امسال در ترکیه و دستگیری و اخراج گسترده افراد از سوی مقام های آنکارا به اتهام دست داشتن در کودتا، تیرگی روابط اتحادیه اروپا و آنکارا که به این وضع معترض است ، بیشتر شد.

اعتراض اتحادیه اروپا بخصوص زمانی شدت یافت که مقام های ترک وعده دادند برای مجازات کودتاچیان، مجددا قانون اعدام در ترکیه برقرار شود.

'مارتین شولز' رئیس پارلمان اروپا گفته است در صورت بازگشت مجازات اعدام، ترکیه با تحریم اقتصادی روبرو خواهد شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سخنان روز دوشنبه خود از بروکسل مقر اتحادیه ، خواست که از موضع خود در ارتباط با ترکیه عقب نشینی کند. 

9

پربیننده ترین خبرها