نظردادستان لاهه درباره جرائم جنگی آمریکا درافغانستان+ویدیو

سه شنبه 25 آبان 1395 - 05:45

دادستان دادگاه بین المللی لاهه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر آمریکا و سازمان سیا احتمالا در جنگ افغانستان بین سالهای 2003 و 2004 با شکنجه و رفتارهای وحشیانه مرتکب جرائم جنگی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خانم فاتو بنسودا دادستان کل دیوان بین المللی کیفری لاهه دوشنبه شب با ارائه گزارشی یادآور شد که بررسی های اولیه حاکیست که نیروهای اشغالگر آمریکایی و سازمان اطلاعاتی مرکزی آمریکا(سیا)  در فاصله زمانی مذکور درجریان بازجویی از بازداشت شدگان افغان به روش های شکنجه علیه آنان روی آورده اند که جرائم جنگی به شمار می آید.

با توجه به وجود دلایل و مستنداتی در باره رفتارها ماموران سیا و نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان، گزارش دادستان لاهه مرحله اولیه و فتح باب تحقیق درباره این موضوع به شمار می آید. 

آرشیو

دادستان دیوان لاهه اعتقاد دارد که دست کم 61 نفر در قلمرو افغانستان در معرض شکنجه و رفتارهای غیر انسانی عناصر اشغالگر آمریکایی قرارداشته اند.

گزارش خانم بنسودا همچنین از احتمال اعمال شکنجه و رفتارهای ظالمانه توسط اعضای سازمان سیا علیه 27 تن از افراد بازداشت شده در کشورهای عضو دیوان کیفری بین المللی مانند لهستان، رومانی و لیتوانی خبرداد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها