دفاع روسیه از حزب الله در مقابل "اسرائیل"

دفاع روسیه از حزب الله در مقابل
چهارشنبه 26 آبان 1395 - 13:11

رئیس کمیسیون خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی گفت که دولت روسیه، حزب الله لبنان را تروریستی نمی داند بلکه تاکید کرده است که حزب الله شریک مسکو در سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، روزنامه الاخبار لبنان تأکید کرد که آوی دیختر رئیس کمیسیون خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی گفت که روسیه با موضع "اسرائیل" درخصوص دشمنانش و به طور مشخص ایران و حزب الله مخالف است.
به نوشته الاخبار، آوی دیختر بعد از بازگشت از سفر رسمی خود به مسکو و ملاقاتش با شماری از مسئولان روس و همتایانش در مجلس دومای روسیه گفت که از جدیت مسئولان روس در مقابلش و برخورد دوباره آنها در سیاست خارجی به عنوان یک قدرت بزرگ در برابرش، بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است.
دیختر در مصاحبه با سایت صهیونیستی "واللا" تصریح کرد که روسها در سفرش به مسکو به او گفتند: "از نظر ما، حزب الله یک سازمان تروریستی نیست و ایران یک کشور دشمن به حساب نمی آید. این دو (ایران و حزب الله) شرکای روسیه در نبردش در سوریه می باشند".
وی افزود: روسها به وضوح تاکید کردند که وارد شهر حلب خواهند شد اما همزمان نیز تاکید کردند که دخالت آنها در سوریه غیرقانونی نبوده است و بلکه دخالت نظامی آنها به درخواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه بوده است و بدنبال برقراری ثبات در سوریه هستند.
در همین راستا، برخی منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گفتند که افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه و سواحل این کشور نگرانی این رژیم را بویژه درخصوص "تغییر قواعد بازی در منطقه" به همراه دارد.
به گفته این منابع امنیتی، حضور روز افزون نظامی روسیه می تواند تاثیر منفی بر فعالیت های دریایی و هوایی برجای بگذارد.
6

پربیننده ترین خبرها