روزنامه‌های آلمانی: سلفیان مانند یهودیان هستند

روزنامه‌های آلمانی: سلفیان مانند یهودیان هستند
پنج‌شنبه 27 آبان 1395 - 05:34

بسیاری از روزنامه های آلمانی با اشاره به حملات گسترده پلیس این کشور به مراکز تجمع سلفی‌ها، آن ها را مشابهه یهودیانی دانستند که از دین استفاده ابزاری می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه العالم، به نقل از پایگاه مصری وتو، بسیاری از روزنامه های آلمانی به تحلیل حملات گسترده اخیر پلیس این کشور به مراکز تجمع سلفی ها در چندین ایالت آلمان پرداختند و تاکید کردند که سلفی ها از اسلام برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت های خود بهره‌برداری می کنند.

روزنامه "اوزن بروکر تسایتونگ"، در تحلیل حملات پلیس آلمان به مراکز تجمع سلفی ها در این کشور، نوشت: "سلفی ها در پوشش دین و آزادی بیان در کشورهای غربی خوب می دانند که چگونه آنچه را جهاد می نامند، ترویج کنند. آن ها در این میان به یک جنبش (اسلام گرای) بزرگ تبدیل شده اند و از تدابیر قانونی منع فعالیت اقلیت‌ها، رهایی یافته و تنها با محاکمه دست های پنهانی که در پس این جریان وجود دارد، متوجه خواهیم شد که هزاران اروپایی در صفوف داعش می جنگند".
روزنامه "اشتوت گارتر ناخریشتن" نیز در این خصوص نوشت: " حمله به مراکز تجمع سلفی ها، در کوتاه مدت فعالیت های تبلیغی جریان سلفی را با مشکل مواجه خواهد کرد اما این تدابیر هرگز نمی تواند سرچشمه های جریان سلفی را در آلمان بخشکاند".

روزنامه آلمانی "اوگسبورگر الگماینه" با پرداختن به این موضع، سلفی ها را به بهره برداری غلط از اسلام به عنوان پوششی برای تبلیغاتشان متهم کرد و نوشت: "افراط گرایی از پیش روی ما آغاز شده و مقابله با آن نیز باید از همین‌جا آغاز شود".
"دی ولت" دیگر روزنامه آلمانی در تحلیل حمله پلیس آلمان به سلفی‌ها نوشت: " سلفی ها نیز مانند برخی طوایف مسیحی و یهودی هستند و از دین استفاده ابزای می کنند؛ آن ها برای سرنگونی همه حکام کشورهای اسلامی و ترویج سلفی‌گری در سراسر جهان با توسل به زور، تلاش می کنند."

رونامه "لاوزیتسر روندشاو" نیز با اشاره به این که مسلمانان نیز باید برای مقابله با جریان سلفی اقدام کنند، نوشت: "دولت باید از شهروندان و دموکراسی در مقابل سلفی ها حمایت کند؛ نمایندگان مسلمانان باید با صدای رسا و به صراحت، در برابر جریان سلفی بایستند."

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها