پیشروی ارتش سوریه در غرب حلب +ویدیو

پنج‌شنبه 27 آبان 1395 - 11:44

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان در عملیات محور غربی شهر حلب، مناطق مهمی را تحت کنترل درآوردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم، نیروهای سوریه تمامی ماموریت های محوله را با موفقیت به اتمام رسانده اند، و بدین ترتیب حومه الاسد از وجود گروه های مسلح خالی شده است.
ارتش سوریه با انجام حملاتی در عمق و ساخت خاکریز و سنگرهای جدید برای نبرد بعدی توانست حومه الاسد را از مناطق تحت اشغال گروه های مسلح جدا کند.

این دستاورد مهم نظامی، پس از آزادسازی شهرک منیان در جنوب غرب حلب و دو کارخانه راهبردی کارتن سازی و داروسازی به دست آمد، و همزمان با آن ارتش سوریه با کمک نیروهای همپیمان خود موفق شد تا بر مجتمع مسکونی 1070 واحدی واقع در مجاورت حومه الاسد از سمت جنوب و همچنین مدرسه الحکم تسلط یابد.

همه عوامل یاد شده زمینه را برای آزادسازی حومه الاسد و بیرون راندن عناصر مسلح از آن فراهم آورد. 
یک مسوول نظامی سوریه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در مورد اهداف بعدی این عملیات، اظهار داشت: پایان یافتن حضور نظامی گروه های مسلح در حومه الاسد و مناطق همجوار آن زمینه را برای عملیات بعدی ارتش سوریه فراهم آورد و بر همین اساس نیروهای سوریه توانستند در درون مناطق خان العسل و جاده شهرک عقرب و منطقه الراشدین تحت اشغال گروه های مسلح نفوذ کنند و امنیت را در دانشکده های نظامی به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های مستحکم در آن منطقه فراهم آورد.
وی افزود: تصمیم جدید روسیه که در بردارنده گسترش جبهه های نبرد در سوریه است، شهر حلب را نادیده نگرفته است، و همزمان به تعقیب سرچشمه تروریست ها در حومه های حمص و ادلب، ادامه می دهد و با در هم کوبیدن خطوط امدادرسانی و انبارهای سلاح و مهماتشان، از توان آنها در میدان نبرد می کاهد.
209

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها