اوباما از آمریکایی‌ها خواست تا به اعتراضات ادامه دهند

اوباما از آمریکایی‌ها خواست تا به اعتراضات ادامه دهند
جمعه 28 آبان 1395 - 22:15

شبکه فاکس نیوز رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را به تحریک معترضان برای ادامه اعتراضات علیه پیروزی ترامپ متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،  پایگاه اینترنتی تلویزیون فاکس نیوز نوشت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در اقدامی عجیب از معترضان ضد ترامپ خواست به تظاهرات خود ادامه دهند و ساکت ننشینند. باراک اوباما طی کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در برلین گفت:‌‌ «گمان می کنم رئیس جمهوری در تاریخ ما وجود ندارد که در معرض این گونه اعتراضات قرار نگرفته باشد.» او افزود: «از این رو، به افرادی که درباره برخی موضوعات مطرح شده طی کارزار انتخاباتی، ابراز نگرانی می کنند، توصیه نمی کنم ساکت باشند.»

 او خاطر نشان کرد:‌«موضوعات مرتبط با رأی گیری و سازمان دهی آن و اطلاع یافتن از آنها، مهم هستند.»

 از زمان پیروزی ترامپ در سه شنبه گذشته، تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا رخ داده است.  برخی از این اعتراضات مسالمت آمیز بوده اند اما برخی رویدادهای خشونت آمیز نیز رخ داده است. تظاهرات پنجشنبه گذشته در پورتلند به آشوبی مخرب تبدیل شد.

 کلیان کانوی مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ بارها از اوباما خواسته است درباره این ناآرامی ها صحبت کند.

 او در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت:‌ «من خواستار مسئولیت پذیری هستم. امیدوارم رئیس جمهور اوباما بگوید تمامش کنید.» اما اوباما تاکنون چنین اقدامی انجام نداده است.

او روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت:‌‌ «هر زمانی که رئیس جمهوری از حزب دیگر انتخاب می شود، به ویژه پس از برگزاری انتخابات تلخ این چنینی، برای کنار آمدن مردم با خودشان و با واقعیت جدید، کمی زمان نیاز است.»

جاش ارنست سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره واکنش رئیس جمهور به آنهایی که پلاکاردهایی با مضمون «او رئیس جمهور من نیست» حمل می کنند، گفت آزادی در حق برگزاری اعتراض «باید بدون توسل به خشونت انجام شود»، اما «جای تعجب ندارد که مردم از نتیجه انتخابات ناامید شده اند اما باید یک یا دو روز پس از انتخابات به خاطربیاوریم که ما دموکرات و جمهوری خواه هستیم، اما همه ما پیش از همه، آمریکایی و میهن پرست هستیم .»

اوباما روز پنجشنبه در این باره که آیا ترامپ هم پیمان اروپاست، با احتیاط ابراز خوش بینی کرد و به رئیس جمهور منتخب توصیه کرد از اتخاذ «رویکرد مبتنی بر واقع‌گرایی سیاسی» در قبال ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خودداری کند.

 اوباما همچنین به ترامپ پیشنهاد کرد «توافق نامه ها را زمانی که راه گشا هستند، نقض نکند.» او از ترامپ خواست زمانی که ارزش های روسیه «با معیارهای بین المللی متفاوت هستند»، در مقابل پوتین بایستد.

 اوباما همچنین گفت رسانه های اجتماعی می تواند سبب تحلیل رفتن دموکراسی شود. او گفت:‌ «اگر ما درباره حقایق و این که چه چیزی درست و چه چیزی نادرست است، جدی نباشیم، به ویژه در عصر رسانه های اجتماعی که مردم در حال گرفتن اطلاعات خود از این رسانه ها هستند، مشکلاتی به وجود خواهد آمد. اگر ما بین بحث های جدی و تبلیغات تمایز قائل نشویم در آن صورت مشکل خواهیم داشت.»

 

 منبع : تسنیم
 

پربیننده ترین خبرها