کشته شدن شهروند مسیحی مصری زیرشکنجه پلیس

کشته شدن شهروند مسیحی مصری زیرشکنجه پلیس
شنبه 29 آبان 1395 - 19:57

مکاریوس اسقف المنیا و ابو قرقاص گفت که یک شهروند مسیحی مصری به نام "مجدی مکین" بر اثر شکنجه در کلانتری الامیریه قاهره جان باخت.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، مکاریوس از شخصیت های بلندپایه کلیسای قبطی ارتدکس مصر و اسقف المنیا و ابوقرقاص، با اعلام این مطلب در صفحه شخصی خود در فیسبوک، اتهام به پلیس مصر در خصوص قتل این شهروند را در شبکه های اجتماعی این کشور تقویت کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی الیوم السابع، این اسقف که به دیدن خانواده مقتول رفته ابراز اطمینان کرد که حکومت مصر به ویژه وزیر کشور با سرعت به این مساله رسیدگی خواهند کرد.
پایگاه اینترنتی بوابه الاهرام پیشترگزارش کرده بود که وزیر کشور مصر بخش بازرسی و نظارت این وزارتخانه را مامور تحقیق فوری درباره مرگ مجدی مکین کرده است.
این پایگاه به نقل از یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، گفت که افسران و اعضای کلانتری الامیریه با تحقیق درباره این حادثه منتظر گزارش پزشکی قانونی درباره علل مرگ مجدی مکین هستند.

جسد مجدی مکین در پزشکی قانونی

مرکز "الندیم" برای رسیدگی به امور قربانیان شکنجه در گزارشی درباره  شکنجه در مصر اعلام کرد که از 8 ژوئن سال 2014 تا 8 ژوئن سال 2015 میلادی که عبدالفتاح سیسی ریاست جمهوری مصر را عهده دار شده است، شمار تعدی های پلیس به شهروندان رو به افزایش گذاشته و شامل 289 مورد شکنجه، 272 مورد قتل، 119 مورد بازداشت اجباری، 97 مورد سهل انگاری پزشکی، 63 مورد مجروح کردن با تیراندازی در خیابان، 27 مورد شکنجه دسته جمعی، 27 مورد ضرب و شتم، 10 مورد عدم مداوای جراحتهای ناشی از شکنجه، 7 مورد اعدام و 3 مورد بازداشت خانواده های زندانیان بوده است.

206-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها