درگیری در راه است؟.. پوتین موشک‌های خطرناک را رو کرد

درگیری در راه است؟.. پوتین موشک‌های خطرناک را رو کرد
يکشنبه 30 آبان 1395 - 23:25

گزارش جدید وزارت دفاع روسیه، حکایت از دستور پوتین برای استقرار موشک های هراس انگیز "ديمون" دارد.

به گزارش گروه بین الملل شبکۀ العالم، پس از گذشت کمتر از یک ماه از رونمایی روسیه از قدرت خارق العادۀ موشک قاره پیمای "ساتانا-2" که می تواند یک شهر را به طور کامل ویران کند؛ اینک گزارش جدیدی از وزارت دفاع این کشور منتشر شد که حکایت از دستور پوتین برای استقرار موشک های هراس انگیز "ديمون" دارد.

به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، "ديمون" موشکی با قدرت و توان تخریبی بسیار بالا است و خیلی ها معتقدند که این موشک با یک فناوری قدیمی که اخیرا کشف شده ساخته شده است.

سپهبد میخائیل ماتوییسکی، فرمانده نیروهای موشکی و توپخانه ای نیروهای مسلح روسیه، می گوید این موشک ها بر اساس اصول جدید فیزیک ساخته شده اند.

گفتنی است هرچند این گزارش جزئیاتی از فرایند طراحی و ساخت سامانۀ موشکی "دیمون" منتشر نکرده، اما خاطرنشان کرده که این طرح از سال گذشته در یک مجتمع فوق العاده محرمانه در قلۀ کوه یامنتاو در رشته کوه های اورال آغاز شده است.

دستور ولادیمیر پوتین برای استقرار فوری سامانۀ موشکی "دیمون" در واکنش به ارسال اسلحه توسط آمریکا به اروپا در هفتۀ گذشته صادر شده است.

پوتین در این زمینه ضمن هشدار به اوباما مبنی بر این که کشورش به انجام هر اقدام ضروری برای حفظ توازن راهبردی قوا ادامه خواهد داد تأکید کرده است: «هدف ما بی اثر کردن هرگونه تهدید نظامی علیه امنیت روسیه است».

202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها