ویدیو؛ بزرگترین گردهمایی در اربعین حسینی

دوشنبه 1 آذر 1395 - 12:53

میلیون ها زائر حسینی برای برگزاری اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام، از داخل و خارج عراق رهسپار کربلا شده اند و این مراسم امروز در عراق به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم، به گفته مسئولین محلی کربلا بیش از 20 میلیون زائر از داخل و خارج عراق در مراسم امسال بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام مشارکت کرده اند، که از این تعداد بیش از 3 میلیون زائر از خارج عراق خود را به کربلا رسانده اند و پیش بینی می شود تعداد این گروه از زائران به 5 میلیون نفر هم برسد.
معتز العبودی خبرنگار العالم در کربلا، خاطرنشان کرد که بنابر اعلام دبیرخانه نخست وزیری عراق، حیدر العبادی امروز،دوشنبه، را به مناسبت اربعین امام حسین علیه السلام تعطیل رسمی اعلام کرد.

عقیل الطریحی، استاندار کربلا نیز به نوبه خود گفت سه میلیون زائر عرب و غیر عرب که اغلب از جمهوری اسلامی ایران هستند، طی روزهای اخیر وارد کربلا شده اند.
الطریحی پیشتر تصریح کرده بود که زائران از طریق محورهای بغداد، بابل و نجف اشرف وارد کربلا می شوند. وی خاطرنشان کرد که هیچ مشکلی در نقل و انتقال زائران وجود ندارد و جابجایی زائران طی چند روز آینده با ترافیکی روان انجام خواهد شد.
یک منبع مسئول عراقی به خبرنگار العالم گفت: شمار زائران همچنان در حال افزایش است. مراسم امسال هم از حیث تعداد زائران و هم از حیث طرح ها و برنامه ریزی های امنیتی، مواصلاتی، خدماتی و بهداشتی و غیره بسیار بهتر از سال های گذشته در حال برگزاری است.
گفتنی است بیش از 25 هزار نیروی امنیتی در داخل و خارج کربلا، امنیت زائران را تأمین خواهند کرد.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها