تهدید نظامی شاهزاده میلیاردر سعودی علیه پوتین !

تهدید نظامی شاهزاده میلیاردر سعودی علیه پوتین !
جمعه 5 آذر 1395 - 12:37

شاهزاده میلیاردر سعودی تهدید کرد که اگر پوتین به میز مذاکره بازنگردد، حمله نظامی به روسیه را از طریق حمایت مالی اسراییل و کشورهای عربی برای این منظور بر عهده خواهد گرفت.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه النشره، ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی که با استقبال گسترده وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مواجه شده در دیدار با مسئولان این رژیم تفاهم نامه ای امضا کرده است. این سفر در 15 آوریل سال جاری میلادی انجام شد.

شاهزاده میلیاردر سعودی تهدید کرده است که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پوتین به میز مذاکره بازنگردد، حمله نظامی به روسیه را از طریق حمایت مالی اسراییل و کشورهای عربی برای این منظور بر عهده خواهد گرفت.

بن طلال در نواری ویدیویی که طی هفته گذشته منتشر شد، روسیه و ارتش سوریه را به ارتکاب فاجعه و کشتار در حق مردم به ویژه زنان و کودکان حلب متهم کرده است.

به نوشته النشره، بن طلال از راهبرد عربی که اسراییل را دشمن نمی داند، استقبال کرده و خواستار همکاری اعراب با اسراییل برای مواجهه با "دیکتاتوری" روسیه شده است.

گفتنی است که "ولید بن طلال" شاهزاده مطرح سعودی از سوی عربستان مکلف به جهت دادن به سیاست های صهیونیست محور ریاض است. وی اخیرا تلاش کرده بود تا فضای انتخابات آمریکا را به ضرر ترامپ تغییر دهد ولی در نهایت به نمایندگی عربستان از ترامپ عذرخواهی کرد.

ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی که قبلا ترامپ را مایه ننگ آمریکا نامیده بود پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، لحن خود را به سرعت تغییر داد.

وی که ریاست شرکت کینگدام هلدینگ را به عهده دارد و منافع آن با منافع سیتی گروپ موسسه مالی عظیم آمریکایی ارتباط پیدا می کند قبلا در واکنش به اظهارات ترامپ در صفحه توییتر خود نوشته بود: تو مایه ننگ حزب جمهور خواه بلکه مایه ننگ کل آمریکا هستی. از مبارزات انتخابات ریاست جمهوری کنار برو زیرا هرگز به کاخ سفید راه پیدا نمی کنی.

ترامپ نیز در واکنش به این شاهزاده سعودی نوشته بود: ولید بن طلال می خواهد که سیاستمداران آمریکایی را با پول پدرش کنترل کند وقتی من رئیس جمهوری آمریکا شوم دیگر قادر به چنین کاری نخواهد بود.

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ولید بن طلال بلافاصله این مطلب را  از حساب تویتری خود حذف کرد و در تویت دیگری خطاب به ترامپ نوشت: به هر اندازه که ما با هم مشکل و اختلاف داشته باشیم، آمریکا حرف خود را زد( ترامپ را انتخاب کرد) این پیروزی را تبریک می گویم و به مناسبت این موفقیت آرزوی موفقیت برای شما در دوره ریاست جمهوری تان می کنم.

این در حالی است که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز در تویتر ضمن تبریک به ترامپ به مناسبت پیروزی اش در انتخابات آمریکا ابراز امیدواری کرده بود که روابط میان دو کشور در راستای منافع متقابل تقویت شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها