کارشناسان روس افشا کردند؛

جزئیات استفاده از سلاح شیمیایی در حلب

جزئیات استفاده از سلاح شیمیایی در حلب
جمعه 5 آذر 1395 - 13:22

کارشناسان روسی مرکز حفاظت در برابر اشعه و مواد شیمیایی و بیولوژیکی روسیه از جزئیات یکی از حملات شیمیایی ثبت شده در حلب پرده برداشتند.

العالم - سوریه

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه پیشتر از استقرار مجموعه ای از کارشناسان روسی در حلب به دنبال یک سلسله حملات شیمیایی گروه های مسلح به ارتش سوریه خبر داده بود.
این کارشناسان در تحقیقات خود در محل وقوع یکی از این حملات شیمیایی در روستای "معراته ام حوش" در حومه حلب در سپتامبر گذشته، یک گلوله عمل نکرده را نزدیک پادگان نظامی در این منطقه کشف کردند که حاوی گاز خردل بود.
این گلوله 240 میلیمتری حاوی نوعی مایع روغنی سیاهرنگ بود. کارشناسان با آزمایش محتویات این گلوله با استفاده از تجهیزات سیار خود، وجود ماده سمی خردل در آن را اثبات کردند. این گلوله به منظور ادامه آزمایش ماده سمی، به پایگاه حمیمیم در حومه لاذقیه منتقل شد.
گفتنی است در حمله تروریست ها به مناطق مسکونی در "معراته أم حوش" 40 نفر مجروح شدند. یکی از زنانی که در معرض این حمله قرار گرفته بود، حالت و عوارض مسمومیت با ماده سمی مذکور را تشریح کرده بود که شباهت کاملی به عوارض مسمومیت با گاز خردل داشت.
پیش از این کارشناسان روس با بازدید از چند نقطه که در معرض حمله شیمیایی قرار گرفته بودند، بقایای گلوله هایی را یافتند که در آنها آثار گاز کلر و فسفر سفید کاملا مشهود بود.

208-9

پربیننده ترین خبرها