اردوغان تهدید کرد اروپا را در سیل مهاجران غرق می‌کند

اردوغان تهدید کرد اروپا را در سیل مهاجران غرق می‌کند
جمعه 5 آذر 1395 - 17:16

در پی رای پارلمان اروپا به تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اتحادیه اروپا را تهدید کرد مرزهای کشورش را برای ورود مهاجران غیرقانونی به کشورهای اروپایی باز می کند.

العالم - ترکیه

اسکای نیوز نوشت در پی رای پارلمان اروپا به تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز جمعه اتحادیه اروپا را تهدید کرد مرزهای ترکیه را برای ورود مهاجران غیرقانونی به کشورهای اروپایی باز می کند.

اردوغان خطاب به اتحادیه اروپا هشدار داد: «گوش کنید، اگر یک قدم دیگر جلوتر بروید، مرزهای ترکیه به روی مهاجران غیرقانونی باز خواهد شد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بی اهمیت خواندن رأی اجماعی پارلمان اروپا به تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اضافه کرد: «فراموش نکیند نه من و نه مردم ترکیه تحت تاثیر تهدیدات پوچ شما قرار نمی گیریم».

دولت ترکیه پیش از این در ماه مارس در توافقی با اتحادیه اروپا موافقت کرده بود که مرزهای خود را به روی مهاجران غیرقانونی که قصد ورود به کشورهای اروپایی دارند ببندد، که این امر موجب کاهش شدید ورود مهاجران غیرقانونی به کشورهای اوپایی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها