آخوندی: یک رگ تبریزی دارم / توضیح علل حادثه قطار سمنان

بغض وزیر راه در آنتن زنده خبر +ویدیو

شنبه 6 آذر 1395 - 15:07

وزیر راه و شهرسازی درگفت وگوی زنده با خبرنگار شبکه یک، هنگام سخن گفتن از دلایل حادثه قطار سمنان بغضش شکست.

العالم ـ ایران

عباس احمد آخوندی دراین گفت وگوی زنده، ضمن تسلیت این حادثه به ملت ایران گفت: که من به دلیل این که یک رگ تبریزی دارم می خواهم خدمت همشهریان خودم هم تسلیت بگویم و در این هنگام بغض گلویش را فشار آورد و لحظاتی از صبحت باز ماند.
وی گفت : ما تمام سیستم های ایمنی را کاملا به صورت اتوماتیک در مسیرهای راه آهن مستقر کردیم و یک سیستم تمام اتوماتیک کنترل قطار و سیستم کنترل مزکزی سیر و حرکت را دراین مسیر به کار گرفته ایم تا از خطای انسانی کاسته شود و سیستم آی تی باشد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه در ساعت 6 و 32 دقیقه که قطار اول به دلیل مشکلات فنی متوقف می شود، بلافاصله سیستم مرکزی تراک های قبلی را قرمز می کند و حتی قطار سمنان را در ساعت 7 و 13 دقیقه کاملا متوقف می کند.
وی گفت: امیدواریم کمیسیون سوانح برای ما روشن کند که بر اساس مذاکراتی که بین لوکوموتیوران و مرکز کنترل ترافیک صورت می گیرد و او اعلام می کند که سیستم را خاموش کن و حرکت کن، این خطا چرا اتفاق افتاده و ناشی از چه بوده است.
آخوندی افزود: در مسیسر تهران مشهد حدود 13 میلیون نفر درسال رفت وآمد دارند و تمام کارها هوشمند است.

وی افزود: ما دیروز به سرکشی افراد اسیب دیده شتافتیم و در بیمارستان سمنان از آنان ملاقات و عیادت کردم خوشبخاته وضعیت شان حالت خطرناکی نبود.
آخوندی گفت که در خصوص این سانحه سه نفر درمنطقه سمنان وشاهرود فعلن بازداشت شده اند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها