ویدیو؛ نیروهای مردمی 5 روستا در تلعفر را آزاد کردند

شنبه 6 آذر 1395 - 15:57

نیروهای بسیج مردمی عراق در پنجمین مرحله از عملیات آزادسازی شهر تعلفر، 5 روستا و منطقه تل عبطان را در جنوب تلعفر در غرب موصل آزاد کردند.

العالم - عراق
خبرنگار العالم در عراق گزارش داد: نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی موصل (مرکز استان نینوا) و پیشروی به سوی این شهر، روز به روز عرصه را بر گروه تروریستی داعش تنگ تر می کنند.
در ادامه عملیات آزادسازی موصل نیروهای بسیج مردمی عراق از آغاز مرحله پنجم از عملیات آزادسازی شهر تلعفر در غرب موصل خبر دادند. این نیروها با پیشروی برق آسا در چندین محور، روستاهای "تل سمیر"، "تل عبطان"، "تل سمیر شمالی" و "ام نخیله" و نیز "ام الحجیرات سفلی" را در شمال غرب تلعفر آزاد کردند.
ابراهیم الحمدانی، فرمانده تیپ علی اکبر علیه السلام به خبرنگار العالم گفت: "مرحله پنجم از عملیات نیروهای مردمی عصر جمعه آغاز شد. در این مرحله تیپ علی اکبر علیه السلام و لشکر العباس و گردان سید الشهدا و عصائب الحق شرکت دارند."
یکی از رزمندگان بسیج مردمی به خبرنگار العالم گفت: "تاکتیک داعش در این درگیری، متفاوت است، آنها مستقیما درگیر نمی شوند بلکه فقط از تک تیرانداز و انفجار مین و تله های انفجاری استفاده می کنند آنها چیز دیگری ندارند.. ما الان یک روستا را آزاد کردیم و در حال پاکسازی آن هستیم و روز شنبه (امروز) بقیه روستاها را هم آزاد می کنیم."
نیروهای عراقی در پیشروی خود با مقاومت قابل ذکری رو به رو نشدند. آنها با ادامه پیشروی اندک بعد از فرار عناصر داعش از منطقه، روستای "ام الحجیرات سفلی" را آزاد کردند.
یکی دیگر از رزمندگان بسیج مردمی عراق به خبرنگار العالم گفت: "ما سه دستگاه خودروی بمبگذاری شده را خنثی کردیم و بیش از 12 داعشی را از پا در آوردیم. نیروهای ما اکنون برای هر نوع حمله غافگیرانه آماده اند."
گفتنی است نیروی هوایی و موشکی عراق حضور و مشارکت چشمگیری در پشتیبانی از عملیات نیروی زمینی دارد.
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها