انصار الله: به آتش‌بس پایبندیم، مگر این که...

انصار الله: به آتش‌بس پایبندیم، مگر این که...
شنبه 6 آذر 1395 - 17:55

جنبش انصارالله یمن با اشاره به پابرجا بودن توافق مسقط، تاکید کرد که حمله به مواضع نظامیان سعودی، تنها با توقف تجاوزگری‌های این کشور علیه یمنی‌ها، متوقف خواهد شد.

العالم یمن

"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن، در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد که توافق مسقط درخصوص برقراری آتش‌بس همچنان پابرجاست اما طرف سعودی در صدد دورزدن این توافق است.
به نوشته روسیه الیوم، محمد عبدالسلام تاکید کرد که سرنوشت توافق مسقط به جدیت طرف های دیگر از جمله آمریکا بستگی دارد.

وی با تاکید بر موضع جنبش انصارالله مبنی بر مخالفت با ورود به هرگونه گفت وگو قبل از توقف تجاوزگری ها، خاطرنشان کرد که در صورت تدوام تجاوز به یمن، مرز امنی برای عربستان وجود نخواهد داشت٬ اکنون جنگ بزرگی در مرزها در جریان است که فشار زیادی بر رژیم آل سعود وارد ساخته است و کمتر کسی از وقایع مرزها خبر دارد.

عبدالسلام خاطرنشان کرد حمله به مواضع نظامیان سعودی، واکنش طبیعی انصارالله و کمیته های مردمی یمن به تجاوزگری ائتلاف سعودی علیه این کشور است.

 مسقط پایتخت عمان روز چهارشنبه 16 نوامبر /26 آبان شاهد تحرکات دیپلماتیک وسیعی همزمان با حضور ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل به یمن برای توافق مسقط در خصوص آتش بس در یمن بود که از این جمله می توان به دیدارسفیر چین با محمد عبدالسلام و شمار دیگری از اعضای هیات انصارلله و نیز دیدار سفیر فرانسه در یمن با نمایندگان حزب صالح اشاره کرد.

انصارالله وحزب علی عبدالله صالح موافقت خود را با آتش بس پیشنهادی اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در بحران یمن به مدت 72 ساعت به منظور ازسرگیری دورجدید گفت و گوهای صلح اعلام کردند اما عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن همچون گذشته با کارشکنی های مختلف آن را نپذیرفت.
این آتش بس از لحظه اجرا بلافاصله توسط عربستانی ها نقض شد.

213 ـ 211

پربیننده ترین خبرها