مجازات سنگین در انتظار رأی‌دهندگان کویتی!

مجازات سنگین در انتظار رأی‌دهندگان کویتی!
يکشنبه 7 آذر 1395 - 05:58

عکس گرفتن از برگه رأی در قانون انتخابات کویت یک تخلف به شمار می آید و متخلفان به 5 سال حبس و پرداخت غرامت به میزان 5 هزار دلار محکوم خواهند شد!

 العالم - خاورمیانه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور کویت، درباره عکس گرفتن از برگه رأی به رای دهندگان هشدار داد؛ چرا که بنا به قانون انتخابات کویت این اقدام یک تخلف به شمار می آید و متخلفان به 5 سال حبس و پرداخت غرامت به میزان 5 هزار دلار محکوم خواهند شد.

وزارت کشور کویت تاکید کرد که بنا به ماده 43 قانون انتخابات هرکسی که عمداً اسمی را از فهرست رای دهندگان حذف یا به آن اضافه کند، و نیز هرکسی که نام خود و یا دیگری را از قصد در لیست رای دهندگان درج کند در حالی که می داند فاقد شرایط لازم است، به 6 ماه حبس و یا پرداخت غرامت تا صد دینار و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

به نوشته پایگاه العین، همچنین بنا به این ماده قانون انتخابات کویت، هرکسی که بدون ذکر نام ناشر، نسبت به چاپ و نشر برگه هایی برای تبلیغ انتخابات اقدام کند و نیز هرکسی که در انتخابات مشارکت کند اما می داند که نامش به ناحق در فهرست رای دهندگان ذکر شده است و یا شرایط لازم را از دست داده است، مجازات می شود.

قانون انتخابات کویت همچنین هر کسی را که از قصد به جای دیگری رای دهد و یا کسی که بیش از یک رای در صندوق بیندازد و نیز هرکسی که بدون اجازه ورود وارد سالن اخذ رای  شود و با دستور کمیته انتخابات خارج نشود و هر کسی که به کمیته انتخابات و یا اعضای آن توهین کند، مجازات می شود.

عملیات رای گیری برای انتخابات پارلمانی کویت "مجلس امت" صبح شنبه آغاز شد و 293 نامزد از جمله 14 زن برای کسب کرسی های پارلمان با یکدیگر رقابت می کنند در حالی که 483 هزار و 186 نفر از مردم کویت حق رای دارند.

عملیات رای گیری تا ساعت 8 شب روز شنبه به وقت کویت ادامه داشت و پس از آن رؤسای کمیته های انتخابات پایان رای گیری را اعلام کردند تا بلافاصله عملیات شمارش آرا آغاز شود.

210
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها