هشدار "والس" درباره مرگ سوسیالیستها

هشدار
يکشنبه 7 آذر 1395 - 11:57

نخست وزیر فرانسه هشدار داد که حزب سوسیالیست ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور شکست سختی متحمل شود.

العالم- اروپا
مانوئل والس نخست وزیر فرانسه در گفت وگو با روزنامه "ژورنال دو دیمانش" این کشور اظهار داشت: "باید متذکر شوم که ممکن است در دور اول (انتخابات) شکست سنگینی بخوریم... جناح چپ ممکن است از دست برود".
والس در پاسخ به این سئوال که آیا در انتخابات مقدماتی حزب سوسیالیست با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به منظور معرفی نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده رقابت خواهد کرد؟ گفت: براساس وجدانم تصمیم خواهم گرفت. هر اتفاقی بیفتد؛ منافع کشور بر تصمیم من تاثیر خواهد داشت.
گزارش رسانه های فرانسه پیشتر اشاره داشت که والس در صورت عدم نامزدی اولاند در اندیشه نامزدی در انتخابات خواهد بود.
این درحالی است که کلود بارتولون رئیس مجمع ملی و از رهبران ارشد حزب سوسیالیست فرانسه گفته است: شایسته است که اولاند و والس در انتخابات حزب سوسیالسیت برای معرفی نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت کنند.این اظهارات درحالی بیان شد که نظرسنجی ها نشان می دهد جناح چپ فرانسه در سایه شکاف و دو دستگی در برابر نامزد راست میانه یا ماری لوپن رهبر راست تندرو در انتخابات ماه آوریل و ماه مه شکست خواهد خورد.
قرار است حزب جمهوری خواهان وابسته به جناح راست میانه نیز نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب کند. فرانسوا فیون در صدر رقابت های انتخابات داخلی این حزب قرار دارد.
6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها