حلب؛... استالینگراد سوریه

سه شنبه 9 آذر 1395 - 03:55

حلب (العالم) – گروه‌های تروریست تکفیری در شرق حلب به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم؛ و از یکدیگر جدا شدند.

العالم - سوریه

 ارتش سوریه و هم پیمانانش محله های استراتژیک الحیدریه و الصاخور در شرق حلب را از اشغال گروه های تکفیری آزاد ساختند و این امر باعث شد گروه های تکفیری در شرق حلب به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم و از یکدیگر مجزا شوند. تروریست های مسلح به این شکست اعتراف کردند.

مرکز موسوم به "دیدبان حقوق بشر" وابسته به معارضین اعلام کرد که گروه های مزبور شمال محله های شرقی را به طور کامل و یک سوم محله های شرق حلب را در پی پیشروی ارتش سوریه و هم پیمانانش در محله های الحیدریه، الصاخور و شیخ خضر از دست دادند که این بزرگترین شکست برای آنان از هنگام سیطره شان بر شرق حلب در تابستان 2012 تا زمان حاضر می باشد.

همچنین ارتش سوریه و متحدانش پس از سیطره بر منطقه الدوار در محله بعدین در شمال حلب و محله شیخ خضر پیشروی کرده و از طرف کرم الجبل ارتباط تروریست های مستقر در شمال را با محله های شرق حلب قطع ساختند.

این پیروزی به ویژه آزاد سازی محله استراتژیک الصاخور به ارتش سوریه امکان داد گروه های تکفیری را در جنوب محله های شرق حلب به گونه ای از مناطق دیگر جدا نمایند که آزادسازی آن آسان باشد.
منابع ارتش سوریه گفتند که این جدایی تروریست های مسلح از یکدیگر زمینه را برای وادار شدن تروریست ها به تسلیم در کوتاه ترین زمان یا قبول آشتی ملی بر اساس شروط نظام سوریه فراهم خواهد ساخت.  

مرکز روسی آشتی در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه و هم پیمانانش 10 محله شرق شهر حلب و بیشتر از 3 هزار ساختمان را آزاد ساختند و بیش از صد مسلح با متوقف ساختن جنگ در محله های شرق حلب، این شهر را از طریق گذرگاه های انسانی ترک کردند. 

206 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها