پس از 6 سال قطع رابطه؛

سفیر رژیم صهیونیستی وارد آنکارا شد

سفیر رژیم صهیونیستی وارد آنکارا شد
پنج‌شنبه 11 آذر 1395 - 20:51

پس از ورود سفیر "اسراییل" به آنکارا پس از 6 سال قطع رابطه، روابط دیپلماتیک ترکیه و رژیم اشغالگر وارد مرحله پیشرفت ملموسی شد.

العالم ـ ترکیه

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، خبرگزاری فرانس پرس به نقل از یک مسئول اسراییلی که خواست نامش فاش نشود، گزارش کرد که " ایتان نائیه" صبح امروز(پنجشنبه) وارد آنکارا شد بدون آنکه درباره زمان ارائه استوار نامه سفیر اسراییلی به رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه سخنی بگوید.

سفیر جدید رژیم صهیونیستی در ترکیه به محض ورود به فرودگاه آنکارا در گفتگو با خبرنگاران از ارسال کمک مقام های ترکیه برای خاموش کردن آتش سوزی های گسترده در اراضی اشغالی قدردانی کرد و گفت: تاریخ روابط تل آویو و آنکارا آکنده از اینگونه کمکهای متقابل است. 

یادآور می شود که تل آویو در نیمه ماه جاری با تعیین ایتان نائیه به عنوان سفیر خود در ترکیه از توسعه توافقنامه عادی سازی روابط با آنکارا خبر داد که یک روز پس از آن آنکارا نیز سمینا کمال اوکیم مشاور نخست وزیر را به عنوان سفیر خود در اسراییل تعیین کرد تا بدین ترتیب تنش شدید میان دو طرف که بیش از 5 سال طول کشید، به پایان برسد.

علل این تنش به 31 ماه می 2010 باز می گردد زمانی که نیروهای اسراییلی 10 تن از فعالان ترک را به قتل رساندند؛ این افراد سوار بر کشتی مرمره وابسته به ناوگان آزادی درصدد شکستن محاصره نوار غزه بودند.

آنکارا و تل آویو در ماه ژوئن گذشته توافقنامه پایان اختلافات را امضا کردند که به موجب آن رژیم صهیونیستی 20 میلیون دلار به عنوان غرامت به خانواده قربانیان کشتی مرمره پرداخت کرد تا در مقابل آن نیز آنکارا از دعاوی خود علیه افسران سابق ارتش رژیم صهیونیست که در قتل فعالان ترک دست داشتند، صرف نظر کند.

210-9

 

پربیننده ترین خبرها