فراخوان خطیب کوفه برای تحریم رسانه های سعودی

فراخوان خطیب کوفه برای تحریم رسانه های سعودی
جمعه 12 آذر 1395 - 15:24

خطیب مسجد کوفه در استان نجف اشرف، از مردم عراق خواست رسانه های سعودی را تحریم کنند.

العالم - عراق
"علی النعمانی" در خطبه نماز جمعه مسجد کوفه گفت: روزنامه الشرق الاوسط پس از انتشار دروغ هایی علیه زائران سید الشهداء (ع)، از سازمان بهداشت جهانی عذرخواهی کرد؛ ولی با خودداری از عذرخواهی از مردم عراق نشان داد که این روزنامه و مسؤولان حامی آن تا چه اندازه اهمیتی به عزت و کرامت مردم عراق نمی دهند.
وی افزود: موفقیت رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری، به گستردگی تعداد مخاطبان بستگی دارد، به همین دلیل ما از مردم شرافتمند عراق می خواهیم در هرجایی که هستند رسانه های سعودی -از روزنامه الشرق الاوسط گرفته تا روزنامه الحیاة، و شبکه های العربیه و العربیه حدث- را تحریم و آنها را از فهرست شبکه های خود حذف کنند.
النعمانی با انتقاد از برخورد ضعیف دولت با اینگونه بی احترامی ها، خاطرنشان کرد: تحریم میلیونی این رسانه ها، بر آنان تأثیر منفی خواهد گذاشت؛ چرا که هر سخنگویی اگر مردم او را نادیده بگیرند، سرافکنده خواهد شد.
وی تحریم رسانه های سعودی را یک اولویت دانست و تأکید کرد: رسانه های سعودی در تلاش برای فتنه انگیزی در عراق هستند، و تلاش می کنند چهره مردم این کشور و اعتقاداتش را از راه های مختلف نزد افکار عمومی تخریب کنند، بنابراین در پاسخ به آنها باید رسانه هایشان را حذف کرد و آنان را نادیده گرفت.

پربیننده ترین خبرها