اشتون کارتر:

ادامه حمایت آمریکا از کشورهای منطقه با هدف مقابله با ایران

ادامه حمایت آمریکا از کشورهای منطقه با هدف مقابله با ایران
شنبه 20 آذر 1395 - 14:07

وزیر دفاع آمریکا گفت واشینگتن برای «مقابله» با اقدامات تهران، از کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

العالم  - آمریکا

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در سخنرانی خود در  گفتگوی امنیتی  «منامه 2016» مدعی شد: «نبرد شهر رقه سوریه ادامه دارد و ما برای منزوی کردن داعش تلاش کردیم و خارج کردن کنترل این شهر از دست این گروه نزدیک شده است.»
وی ادعا کرد: «به دلیل حملات هوایی ائتلاف بین المللی، سران داعش اکنون دیگر نمی توانند بین رقه و موصل تردد کنند. 200 نظامی دیگر را برای جنگیدن با داعش در رقه اعزام خواهیم کرد.»
کارتر در ادامه اظهاراتش با مطرح کردن ادعاهایی مضحک علیه کشورمان گفت: «ما به حمایت از تلاش کشورهای منطقه با هدف مقابله با ایران و تحرکاتش که باعث برهم زدن امنیت منطقه می شود، ادامه می دهیم.»
وی اظهار داشت: «نیروهای آمریکایی بر پایبندی خود به کمک به توان نظامی و امنیتی کشورهای منطقه تأکید دارند. ما به آموزش نظامی دوجانبه و چند جانبه برای تقویت توان کشورهای منطقه با هدف مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم. آمریکا فقط از منافع خودش دفاع نمی‌کند؛ بلکه تلاش می‌کند از متحدانش هم حمایت و توانمندی‌های نظامی و دفاعی آنها را تقویت کند.»
وی همچنین مدعی شد: «نیروهای آمریکایی به تازگی توانسته‌اند چند کشتی ایرانی حامل سلاح را توقیف کنند و مانع از رسیدن آنها به مقصدشان شوند. ما می‌توانیم همچنان بهترین شریک کشورهای منطقه باشیم و به همکاری با آنها ادامه دهیم.»
کارتر همچنین اعلام کرد: «قراردادی با قطر برای فروش پنج هزار رادار با هدف تقویت سامانه هشدار زودهنگام در این کشور امضا کردیم.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها