ورود نیروهای ترکیه و مخالفان سوریه به شهر الباب

ورود نیروهای ترکیه و  مخالفان سوریه به شهر الباب
شنبه 20 آذر 1395 - 22:10

نیروهای ترکیه و نیز گروههای مخالف سوریه، شامگاه شنبه، وارد شهر الباب آخرین پایگاه های داعش در استان حلب در شمال سوریه شدند.

العالم - سوریه

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم رامی عبدالرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین در گفتگو با فرانس پرس گفت که نیروهای ترکیه به همراه گروههای مخالف سوریه که از حمایت آنها برخوردارند، پس از درگیریهای شدید با تروریستها از سمت شمال شرق وارد شهر الباب شدند.

وی به درگیریهای فعلی در داخل شهر اشاره کرد و افزود: پیشروی ها به داخل شهر با بمباران توپخانه ای شدید از طرف نیروهای ترکیه همراه است.

ترکیه در 24 آگوست حمله زمینی بی سابقه ای در شمال سوریه در حمایت از گروههای مخالف سوریه به منظور اخراج داعش از منطقه مرزی شمال حلب آغاز کرد؛ همچنین مبارزان کُرد را هدف قرار داد.

شهر الباب در مسافت 30 کیلومتری مرزهای ترکیه واقع است و چه بسیار هدف عملیات نظامی ترکیه موسوم به سپر فرات قرار گرفت.

نیروهای ترکیه در چارچوب عملیات سپر فرات شهر جرابلس در حومه شمال شرقی حلب را تحت کنترل درآوردند.

شهر جرابلس به همراه شهر الباب آخرین پایگاههای داعش در استان حلب به شمار می آمدند، پس از آنکه "نیروهای دموکراتیک سوریه" موفق شدند تروریستها را از شهر منبج اخراج کنند. مقامات ترکیه بارها تاکید کرده بودند که نیروهایشان در صدد کنترل شهر الباب و سپس پیشروی به سمت منبج هستند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز شنبه در تجمعی در استانبول گفت: ارتش آزاد سوریه و سپس کماندوهای وابسته به ما، وارد شهر الباب شدند.

210-9

پربیننده ترین خبرها