وزیر انرژی روسیه: کاهش تولید نفت از ژانویه آغاز خواهد شد

وزیر انرژی روسیه: کاهش تولید نفت از ژانویه آغاز خواهد شد
دوشنبه 22 آذر 1395 - 12:00

«الکساندر نواک» از آغاز اقدامات روسیه برای کاهش تولید نفت در آینده نزدیک خبر داد.

العالم - اوپک

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در گفتگو با بلومبرگ اعلام کرد تولیدکنندگان نفت در روسیه تلاش‌های خود را برای اجرای تعهد مسکو به کاهش تولیدات نفتی آغاز کرده اند. اوپک و 11 کشور غیر عضو، روز شنبه از حصول توافق برای کاهش تولیدات نفتی خود به منظور مدیریت نفت مازاد بازار و کمک به افزایش بهای جهانی طلای سیاه خبر دادند.
وزیر انرژی روسیه در این خصوص گفت: «در ابتدای ژانویه، نخستین مرحله از کاهش تولید نفت اجرایی خواهد شد» قرار است روسیه و 10 کشور غیر عضو اوپک روزانه 588 هزار بشکه از تولید نفت خود کاهش دهند. سهم روسیه از این کاهش، روزانه 300 هزار بشکه است. روسیه تا 2 ماه پیش روزانه 11 میلیون و 247 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد که پس از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی یک رکورد محسوب می‌شود.
نواک ادامه داد: «شرکت‌های ما به خوبی آگاه هستند که چنین توافق‌هایی حاصل شده است و آن‌ها مایلند به طور داوطلبانه در این روند همکاری کنند چون قطعاً منافع خود را در آن می‌بینند. ... بودجه کشور بر اساس نفت بشکه‌ای 40 دلار بسته شده است. پس با نفتی که 50 تا 60 دلار در ازای هر بشکه فروخته می‌شود، وضع بهتری خواهیم داشت. در بازار کنونی، این بهترین قیمت برای تولیدکنندگان و مصرفکنندگان است.»
روز دوشنبه و همزمان با آغاز معاملات مالی، بهای نفت افزایش یافت. بهای هر بشکه نفت در لندن 6.6 درصد افزایش یافت که در 17 ماه اخیر بی‌سابقه است. بهای نفت خام برنت در 12 روز گذشته و پس از آن که اوپک از کاهش تولید نفت خود – برای نخستین بار در 8 سال اخیر خبر داد، 22 درصد افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها