ایران و ترکیه همکاری های خود را گسترش می دهند

ایران و ترکیه همکاری های خود را گسترش می دهند
سه شنبه 23 آذر 1395 - 11:10

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران و ترکیه تلاش دارند روابط خود را در بخش های پست، مخابرات و فضایی با برطرف کردن موانع احتمالی گسترش دهند.

العالم ـ ایران

محمود واعظی روز سه شنبه در دیدار « احمد ارسلان» وزیر حمل ونقل دریانوردی و ارتباطات ترکیه با وی ، افزود: گسترش روابط در بخش حمل و نقل نیز مورد علاقه طرفین است.
وی از تلاش برای گسترش روابط حمل و نقلی به عنوان پیش زمینه توسعه روابط دو جانبه و همچنین سفر هفته آینده اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری کشورمان به ترکیه خبر داد و گفت: این ملاقات مقدمه های این سفر را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، احمد ارسلان وزیر حمل ونقل دریانوردی و ارتباطات ترکیه به دعوت محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، دوشنبه شب(دیشب) در راس هیاتی عازم تهران شد.
وی قرار است امروز در تهران علاوه بر دیدار با محمود واعظی، نماینده رییس جمهوری در روابط با ترکیه، با عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی کشورمان نیز دایدار و در هشتمین کمیسیون مشترک حمل و نقل ایران و ترکیه شرکت کند.
اصلان پیش از حرکت به سوی تهران در آنکارا بر اهمیت روابط ایران و ترکیه تاکید و خاطرنشان کرد که در حوزه کاری خود، تماس ها و همکاری های خوبی با آخوندی و واعظی دارم و امیدوارم این سفر که در آستانه حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران به ترکیه صورت می گیرد، به رفع مشکلات موجود به ویژه در حوزه حمل و نقل کمک کند.
وی گفت: در سالهای اخیر چه در زمینه ارتباطات و چه در زمینه حمل و نقل، همکاریهای خوبی صورت می گیرد. طرح های مشترکی را در زمینه آی.سی.تی، (مخابرات) و حمل و نقل داریم. در این سفر فرایند اجرایی این طرح ها را بحث و تبادل نظر کرده و به ویژه در زمینه حمل و نقل رفع موانع و مشکلات بر سر راه توسعه تجارت را گفت و گو خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه بخش های حمل و نقل دو کشور در رفت و آمدهای بین دو کشور با مشکلات و مسایلی روبروست، افزود: قصد داریم تا این موانع و مشکلات حل شده و راه توسعه همکاریهای حمل و نقل به ویژه در حوزه زمینی هموار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها