رمان "600" ایرانی،به نبرد فیلم "300" می‌رود+عکس

رمان
سه شنبه 23 آذر 1395 - 14:26

یک نویسندۀ 27 سالۀ کرمانشاهی، برای پاسخگویی به فیلمِ جعلی 300، رمانِ 600 را روانۀ بازار کتاب کرد.

العالمایران

پدرام باباخانی که فارغ التحصیل رشته مدیریت است، ده سال است به نویسندگی مشغول است اما برای نخستین بار، با چاپ کتاب 600، به عرصۀ نویسندگی حرفه ای قدم گذاشت.
پدرام باباخانی نویسنده کتاب ششصد در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ایده نگارش این کتاب به فیلم سراسر موهن 300 بازمی گردد. قبل از اینکه برای اولین بار فیلم 300 را تماشا کنم ایده کتاب را در ذهن داشتم، اما چند سال گذشت و زمانی که فیلم سیصد(2) نیز اکران شد، به صورت جدی نگارش این کتاب را آغاز کردم و حدود 9 ماه زمان برد تا نوشتنِ این کتاب به پایان برسد.
نویسنده کتاب ششصد در توضیح موضوع این داستان گفت: این کتاب، روایتی مربوط به زمان انوشیروان عادل است. داستان از این قرار است که پادشاه یمن به «مسروق» پادشاه حبشیان حمله می کنند، پادشاه این کشور نزد انوشیروان پناه آورده و درخواست کمک می کند. انوشیروان هم دستور می دهد تا 600 زندانی محکوم به اعدام به این پادشاه کمک نمایند و یک نبرد واقعی اتفاق می افتد.
وی افزود: در واقع تم اصلی داستان به شرح واقعه این نبرد و مبارزات 600 سرباز ایرانی با سربازان عرب و زنگاری پرداخته است، اما شخصیت اصلی داستان یکی از آن 600 سرباز است و تمامی ماجرا حول محور این سرباز می گردد.
باباخانی در ادامه خاطر نشان کرد: اگرچه داستان دارای محتوای تاریخی است اما روایت با زبان فانتزی بیان می شود. چراکه سبک داستان نویسی من بیشتر فانتزی است البته دو داستان تاریخی نیز دارم اما به هر حال سبک مورد علاقه من تخیلی می باشد. فضای  داستانهای فانتزی من اغلب مربوط به ایران است و اغلب شخصیت های داستان هم اسامی ایرانی قدیمی دارند، معمولا هم داستان ها را طی کمتر از یک سال می نویسم.

طرح روی جلد کتاب ششصد

افشین شحنه تبار مدیر انتشارات شمع و مه در خصوص کتاب ششصد به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: موضوع این کتاب، واکنشی به فیلم 300 است. این فیلم یک اثر فیکشن ساده جهت دار بود که هدفی تخریبی را دنبال می کرد. من نیز از همان زمان در تلاش بودم تا پاسخی به این فیلم بدهم. به این ترتیب به کمک آقای باباخانی نویسنده فیکشن نویس ایرانی در قالب کتاب ششصد، نه تنها کذب بودن این اثر را نشان دادیم، بلکه با زبان همان فیلم پاسخی شایسته به 300 دادیم.
مدیر انتشارات شمع و مه، از برنامه ریزی برای ترجمۀ این اثر به زبان های دیگر خبر داد و گفت: کتاب 600، امروز دوشنبه وارد چرخۀ توزیع کتاب کشورشد و تا هفت ماه دیگر نسخه انگلیسی آن آماده خواهد شد و بلافاصله نسخه آلمانی آن نیز تهیه می شود

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها