آژانس بین‌المللی انرژی:

چند هفته آینده برای توافق‌نفتی اوپک بسیار حیاتی است

چند هفته آینده برای توافق‌نفتی اوپک بسیار حیاتی است
سه شنبه 23 آذر 1395 - 14:36

بنا بر اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، تولید نفت اوپک در ماه نوامبر رکوردشکنی کرد.

العالم - اوپک

سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد؛ آژانس بین‌المللی انرژی امروز (سه‌شنبه) در گزارش جدید خود به بررسی توافق نفتی اوپک پرداخت. در این گزارش آمده است سرمایه‌گذاران در چند هفته آینده این مسأله را درک خواهند کرد که کاهش تولید نفت اوپک و کشورهای غیر عضو چگونه اجرایی خواهد شد و این بازه زمانی، از چه اهمیتی برای بهای این کالا برخوردار خواهد بود.
این گزارش می‌افزاید: «ممکن است به دلایل قراردادی و لجستیک در ابتدا شاهد آن باشیم که کاهش تولیدات، به خوبی اجرایی نمی‌شود. ... این یک توافق 6 ماهه است و باید پیش از ارزیابی مجدد بازار، زمان کافی را برای اجرایی شدن آن اختصاص دهیم. موفقیت به معنای تقویت قیمت‌ها و ثبات درآمد تولیدکنندگان، آن هم پس از 2 سالِ دشوار است.»
کشورهای عضو اوپک توافق کرده‌اند از آغاز ماه ژانویه سال 2017، تولید نفت خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند. کشورهای غیر عضو – مانند روسیه – نیز در این طرح با اوپک همکاری می‌کنند.
همچنین بنا بر اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، تولید نفت اوپک در ماه نوامبر روزانه 34 میلیون و 200 هزار بشکه بود که یک رکورد محسوب می‌شود و در قیاس با ماه اکتبر، روزانه 300 هزار بشکه بیشتر بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها