یونیسف: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی جان می سپارد

یونیسف: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی جان می سپارد
سه شنبه 23 آذر 1395 - 15:01

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف ) اعلام کرد: در هر 10 دقیقه دستکم یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه و بیماری جان می سپارد.

العالم یمن

یونیسف هشدار داد که 2 میلیون و 200 هزار کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند و به مراقبت ویژه و فوری نیازمند هستند.

عربستان و هم پیمانان آن و همچنین مزدوران این کشور که از حدود 20 ماه پیش حملات خود را به یمن آغاز کرده اند، تا کنون بیش از 7 هزار شهروند یمنی را کشته و حدود 37 هزار را زخمی کرده اند.

البته بر اساس آمار منابع محلی یمنی، شمار کشته شدگان و مجروحان بسیار بیشتر است.

یونیسف روز سه شنبه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: در یمن در هر 10 دقیقه دستکم یک کودک به دلیل سوء تغذیه و بیماریهایی مانند اسهال و التهاب دستگاه تنفسی جان می بازند.

یونیسف اعلام کرد: حدود 2 میلیون و 200 هزار کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند که از میان آنان دستکم 462 کودک وضع شان بسیار وخیم است و این میزان درمقایسه با سال 2014 ، به 200 درصد رسیده است.

درگیری ها و حملات یمن به بحرانی شدن وضعیت انسانی و بهداشتی حدود 26 میلیون شهروند این کشور منجر شده است به طوری که بیش از دو سوم ساکنان این کشور هم اکنون از مراقبت های ضروری پزشکی  محروم هستند.

یونیسف اعلام کرد: سوء تغذیه دراین کشور بالاترین میانگین افزایش را دارد. بحران سلامتی کودکان این کشور فقیر در شرق خاورمیانه بی سابقه است.

صندوق کودکان ملل متحد خاطرنشان کرد: استان صعده شاهد بالاترین میانگین کوتاهی قد در میان کودکان در سطح جهان است به گونه ای از هر 10 کودک 8 نفردر این استان از سوء تغذیه مزمن رنج می برند سوء تغذیه ای که پیش از این در هیچ جای دنیا تجربه نشده است.

عربستان سعودی و هم پیمانان این کشور، فرودگاه ها، بنادر و گذرگاه های مرزی زمینی یمن را به شدت محاصره کرده و در سکوت محافل بین المللی از ورود کمک های انسانی جلوگیری می کنند.

217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها