ویدیو؛ تصاویری که نماینده سوریه، در شورای امنیت رو کرد

چهارشنبه 24 آذر 1395 - 01:19

نماینده سوریه شورای امنیت، از استناد دبیرکل سازمان ملل به گزارش های ساختگی، در واپسین روزهای تصدی این منصب ابراز شگفتی کرد.

العالم - سوریه

بشار جعفری در نشست سه شنبه شب این شورا در نیویورک، در سخنانی گفت: برخی از اعضای این شورای محترم، از آغاز بحران در کشورم، عادت کرده اند که اعضای شورا را به برگزاری جلسات فوق العاده و ارائه گزارش های فوری دعوت کنند؛ مانند امشب که با تکیه بر گزارش های ساختگی و اسناد دروغین و گواهی های کاذب، جمع شده اند.

وی ادامه داد: همچنان که شاهد هستیم، حتی بالاترین مقام این جلسه یعنی دبیر کل محترم نیز که کمتر از 20 روز به پایان مسؤولیت وی در این منصب باقی مانده، با استناد به اطلاعات تایید نشده، بیانیه ای صادر کرده و در عین حال تاکید کرده که قادر به تایید این اطلاعات نیست!

وی در ادامه با انتقاد شدید از دولت های حامی تروریسم که ارتش سوریه را به حمله به غیرنظامیان متهم می کنند، چند نمونه از تصاویر مربوط به کمک و حمایت ارتش از غیرنظامیان را مقابل دوربین گرفت.

در تصویر اول، یک سرباز سوری خم شده تا پیرزنی که سوار بر کامیون به مناطق امن رسیده، قدم بر پشت او بگذارد و به سادگی پیاده شود. در تصویر دیگر نیز یک سرباز سوری، یکی از آوارگان حلب را بر پشت خود حمل می کند تا به محل امن برساندو تصویر سوم نیز از تلاش ارتشیان سوریه برای توزیع کمک های انسانی در میان آوارگان حکایت دارد.

نماینده سوریه گفت: ده ها نمونه از این تصاویر وجود دارد که وقت نمایش آنها نیست؛ اما حامیان تروریست ها با گزارش های ساختگی، ارتش سوریه را عامل جنایاتی نشان می دهند که دست نشاندگان خود آنها انجام داده اند.

(برای دریافت فیلم، پس از راست کلیک روی آیکن دانلود، گزینه SAVE LINK AS را انتخاب کنید)

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها