تصاویری که کذب ادعای العربیه را ثابت کرد

تصاویری که کذب ادعای العربیه را ثابت کرد
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 22:49

اشخاصی که از پیروزی ارتش سوریه، آزادی شهر حلب از چنگال گروه های مسلح تروریست و شکست گروه های مزبور به شدت ناخرسندند، از کودکان به عنوان ابزاری برای مخدوش ساختن وجهه ارتش سوریه و متهم نمودن آن به هدف قراردادن غیرنظامیان بهره برداری می کنند.

العالم - سوریه

رسانه های ضد مقاومت از تصاویر قدیمی سوریه و همچنین تصاویر کودکان نوار غزه به عنوان تصاویری جدید از شهر حلب پس از سیطره ارتش سوریه به آن استفاده می کنند. 

شبکه تلویزیونی العربیه عربستان که همواره در تلاش برای تحریف اخبار سوریه است در تازه ترین اقدام خود  تصویر کودکی را نشان می دهد که امدادگران سعی در نجات وی از حملات ارتش سوریه در حلب دارند اما این تصویری متعلق به نوامبر 2015 است که اعضای دفاع غیرنظامی سوریه در حال کمک به مردم هستند و لباس این نیرو را به تن دارند.   

 تصویر دیگر که پس از انتشار در شبکه های اجتماعی بیشتر از 14 هزار لایک و حدود 10 هزار اشتراک گذاری داشت جمع زیادی از مردم سوریه را نشان می دهد که گفته شده اهالی حلب هستند اما پس از مدتی مشخص شد این تصویر متعلق به سال 2014 میلادی حین توزیع غذا توسط سازمان ملل متحد در اردوگاه یرموک دمشق است.

 

 تصویر دیگری که برای نشان دادن به اصطلاح وحشیگری نظام سوریه نشان داد جمع زیادی از کودکان مرده را نشان می دهد که زنی برای آنان می گرید، و در زیر آن نوشته شده برای حلب دعا کنید، اما این تصویر در تویتر در سال 2014 نشان داده شده بود، این کودکان در واقع کودکان شهید فلسطینی حین حمله هوایی صهیونیستی به نوار غزه بودند. 

 

206-9
 

پربیننده ترین خبرها