عالم لبنانی خواستار وحدت جهان اسلام شد

عالم لبنانی خواستار وحدت جهان اسلام شد
شنبه 27 آذر 1395 - 08:07

شیخ «عبدالامیر قبلان » نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان در دیدار با هیاتی ازعلمای سنی و شیعه ایران تاکید کرد که برای تقویت وحدت اسلامی و تقریب بین مذاهب اسلامی، جهان اسلام باید از تلاش های جمهوری اسلامی ایران حمایت کند.

العالم ـ لبنان

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، اعضای هیاتی ایرانی متشکل ازحجت الاسلام و المسلمین« مصطفی مرسلی» معاون دکتر« علی اکبر ولایتی» مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل ، ماموستا « مصطفی محمودی» امام جمعه پیرانشهر و دکتر« محمد الیاسی» استاد دانشگاه که به مناسبت هفته وحدت در لبنان به سر می برند، با شیخ قبلان دیدار کردند.
در این دیدارکه « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران و « محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان هم حضور داشتند، دو طرف درباره مسائل مربوط به وحدت اسلامی و اوضاع منطقه و لبنان گفت و گوکردند.
شیخ قبلان برای جمهوی اسلامی ایران پیشرفت و شکوفایی بیشتر و ادامه مسیر وحدت بخش و عزت آفرین برای امت اسلامی را آرزو کرد و گفت: ما از تلاش های ایران در تقویت وحدت اسلامی و تقریب بین مذاهب و ریشه کنی تفرقه و اختلاف ها حمایت می کنیم.
وی با درخواست از ملت های مسلمان برای حمایت از رویکرد و مواضع ایران در زمینه وحدت اسلامی تاکید کرد که ایران برای موفقیت و سربلندی همه مسلمانان بدون تفاوت قائل شدن بین مذاهب مختلف تلاش می کند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرسلی نیز در این دیدار گفت: توفیق پیدا کردیم در این روزهای مبارک به اتفاق برادران خود در حوزه و دانشگاه و برادرانی از اهل سنت کردستان ایران به لبنان سفر و با شیخ قبلان ملاقات کنیم.
وی با آرزوی سلامتی برای شیخ قبلان افزود: سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان همواره برای تحکیم و توسعه روابط دو کشور درهمه زمینه ها به ویژه فرهنگی تلاش می کنند.
معاون دکتر ولایتی تصریح کرد: این روزهای مبارک را به همه امت اسلامی و به برادارن شیعه و سنی خود در لبنان تبریک و تهنیت می گوییم و امیدواریم خداوند در سایه وحدت اسلامی، عزت را به این امت بیشتر ارزانی دارد تا شاهد قدرت و عظمت اسلام در کشورهای خود و منطقه و جهان باشیم.
مرسلی گفت: به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) درود می فرستیم و از همه علما و همه کسانی که در انقلاب اسلامی سهم داشتند و بویژه به حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری قدردانی می کنیم و از همه اندیشمندان و بزرگانی که در مسیر تحقق عزت اسلامی تلاش کرده اند می خواهیم تا در مسیر تقویت وحدت کوشش بیشتری کنند چرا که دشمنان اسلام امروز بر ترویج اختلاف و تفرقه بین مسلمانان تمرکز کرده اند.
وی افزود: امروز شاهد تفرقه افکنی و بحران آفرینی دشمنان اسلام در برخی کشورهای اسلامی هستیم و امیدواریم امت اسلامی با درک اهمیت وحدت اسلامی در تقویت عزت و قدرت جهان اسلام با یکدیگر همکاری کنند.
ماموستا محمودی نیز اظهارداشت: از دیدار با شیخ قبلان خوشحال شدم و امیدوارم همه مسلمانان برای وحدت اسلامی تلاش کنند.
وی با اشاره به حضور پررنگ شیعیان لبنان در کشورشان و اعتقاد آنان به ولایت فقیه، تاکید کرد: لبنانی ها در برابر دشمنان و مستکبران ایستادند و در جنگ با رژیم صهیونیستی جان خود را تقدیم کردند و آن را شکست دادند.
امام جمعه پیرانشهر خاطرنشان کرد: حزب الله ده سال پیش پیروزی معجزه آسایی را در رویاروئی با رژیم صهیونیستی رقم زد و همه دنیا را شگفت زده کرد.
ماموستا محمودی تصریح کرد: این پیروزی برای آن بود که نیروهای حزب الله به تقوی و ایمان مجهز بودند و با هم متحد شدند و امروز توصیه من این است که مسلمانان و لبنانی ها این ویژگی را حفظ کنند.
وی گفت: تا زمانی که لبنانی ها با هم متحد باشند احدی نمی تواند آنها را شکست دهد، بویژه اینکه قدرت های استعماری و تکفیری ها ما را ضعیف می خواهند اما این آرزوی آنها هرگز محقق نخواهد شد.
امام جمعه پیرانشهر افزود: ما در هفته وحدت اسلامی در ایام سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) که حضرت امام خمینی (ره) آن را اعلام کرده اند به لبنان آمده ایم و اطمینان داریم اسلام با وحدت مسلمانان پیروز خواهد شد و وحدت در مقابل استعمار کلید پیروزی جهان اسلام است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها