آخرین تلاش‌های مخالفان ترامپ برای رد ریاست جمهوری وی در مجمع گزینندگان

آخرین تلاش‌های مخالفان ترامپ برای رد ریاست جمهوری وی در مجمع گزینندگان
يکشنبه 28 آذر 1395 - 09:12

قرار است اعضای مجمع گزینندگان فردا در ایالت‌های مختلف آمریکا به ترامپ رأی دهند.

العالم - آمریکا

روزنامه واشینگتن‌پست نوشت: در هفته‌های اخیر، فشارها بر اعضای مجمع گزینندگان (کالج الکتورال) برای انتخاب فردی دیگر به جای ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا به شدت افزایش یافته است. تا جایی که برخی از آن‌ها به این فشارها تن داده اند؛ اما شواهد اندکی وجود دارد که نشان دهد مجمع گزینندگان – که اعضای آن فردا در پایتخت‌های ایالت‌های مختلف آمریکا برای رأی دادن به ترامپ گرد هم می‌آیند – قرار است فرد دیگری را انتخاب کنند.
فردا 538 عضو مجمع گزینندگان در پایتخت‌های ایالت‌های مختلف آمریکا گرد هم می‌آیند تا با رأی خود، فرایند انتخاب ترامپ را به ریاست جمهوری آمریکا تکمیل کنند. اعضای مجمع گزینندگان به طور سنتی نقشی تشریفاتی بر عهده داشته اند؛ اما با توجه به انتخابات جنجالی ریاست جمهوری آمریکا که در آن کلینتون توانست 3 میلیون رأی مردمی بیشتری نسبت به ترامپ از آن خود کند؛ نقش این مجمع از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. ادعا‌های «سیا» در خصوص نقش روسیه در انتخابات آمریکا و هک اطلاعات اینترنتی دموکرات‌ها نیز بیش از پیش این موضوع را پیچیده کرده است.
تا کنون 10 عضو مجمع گزینندگان – 9 دموکرات و 1 جمهوری‌خواه – تقاضا کرده اند اطلاعات بیشتری در خصوص نقش احتمالی روسیه در اختیارشان قرار گیرد. «جان پدستا،» مدیر کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون نیز از این درخواست استقبال کرده است.
اما دفتر اداره امنیت ملی آمریکا عصر روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد ندارد اطلاعات امنیتی مرتبط با این هک را در اختیار اعضای مجمع گزینندگان قرار دهد؛ چرا که هم‌اکنون درگیر بررسی این پرونده به دستور رئیس جمهور است.
در این میان، 306 عضو جمهوری‌خواهی که در مجمع گزینندگان حضور دارند و باید فردا به ترامپ رأی دهند، از سوی بسیاری از گروه‌های مخالف ترامپ فشار فزاینده‌ای را برای رأی دادن به شخصی دیگر تحمل می‌کنند. دموکرات‌هایی نیز که ناچارند به دلیل برتری ترامپ در ایالت‌هایشان وی را انتخاب کنند نیز تحت فشار فزاینده‌ای هستند تا به یک جمهوری‌خواه میانه‌رو رأی دهند؛ فردی که بتواند حمایت سایر جمهوری‌خواهان را هم جلب کند.
البته شواهد اندکی وجود دارد که نشان‌دهنده رأی اعضای مجمع گزینندگان به فرد دیگری باشد. با این حال، مخالفان ترامپ از تلاش‌های خود ناامید نیستند. برای مثال، «رکس تیتر،» آموزگار و سخنران 59 ساله، از مخالفان ترامپ حدود 35 هزار ای‌میل و 200 نامه دریافت کرده است تا به وی رأی ندهد.
بحث و جدل در خصوص نقش اعضای مجمع گزینندگان از همان اواسط مبارزات انتخاباتی در آمریکا آغاز شد. 4 ماه پیش «بائوکی وو،» یک فعال جمهوری‌خواه در آتلانتا اعلام کرد قصد دارد به دلیل تفاوت‌های اخلاقی با ترامپ، از سمت خود در مجمع گزینندگان کناره‌گیری کند. اما بسیاری از مردم پس از انتخابات با وی تماس گرفتند و از او خواستند به جای استعفا و واگذاری سمتش به فردی دیگر، در جلسه رأی‌گیری فردا حضور یابد و شخص دیگری را انتخاب کند. اما وو با این تقاضا مخالفت کرد. وی معتقد است نباید این انتخابات را بیش از پیش و به گونه‌ای غیرعادی طولانی کرد و بهانه مناسب برای مطرح کردن تئوری توطئه را در اختیار گروه‌های تندرو قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها