تالاب انزلی احیا می شود

تالاب انزلی احیا می شود
دوشنبه 29 آذر 1395 - 15:13

برای احیای تالاب بین المللی انزلی مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که طبق برنامه زمانی تعهد شده تا پایان سال جاری اختصاص خواهد یافت.

العالم ـ ایران

در جلسه کمیته راهبردی پروژه احیای تالاب انزلی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان علاوه اختصاص مبلغ 2 میلیارد تومان برای احیای این تالاب تداوم و گسترش همکاری با "جایکا" نیز مرود تاکید قرار گرفت.

جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینهٔ توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

به گزارش‌ایلنا، دراجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب‌انزلی و براساس‌برنامه زمانی تخصیص اعتبار برای فعالیت‌های مشترک در سال جاری جلسه ای در خصوص مصوبات زیر کمیته‌های فعالیت‌های پایلوت مشترک شامل حفاظت از اکو سیستم، مدیریت آبخیز، مدیریت فاضلاب، مدیریت پسماند و اکو توریسم بر اساس پیشنهاد جایکا تشکیل، بحث و تبادل نظر شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان به سفر اخیر هیات اعزامی به ژاپن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سایه همدلی و خرد جمعی توانستیم به بررسی مشکلات در حوزه محیط زیست استان بپردازیم. مصصم و علاقه‌مند هستیم به مانند گذشته همکاری‌ها با جایکا تداوم داشته و گسترش یابد. با توجه به شباهت‌های استان گیلان و ژاپن از لحاظ جغرافیای طبیعی، این همکاری‌ها در حوزه محیط‌ زیست می‌تواند نمود بیشتری داشته باشد و به عملیاتی شدن کارها کمک کند.

بر اساس برنامه زمانی تعهد شده اعتبار مورد انتظار در سال جاری رقمی حدود 2 میلیارد تومان در خصوص احیای تالاب انزلی مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.

با توجه به تامین اعتبار پروژه‌های مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی به طور مشترک از منابع استانی و جایکا مقرر گردید در خصوص نحوه همکاری و انتخاب پیمانکار جلسه‌ای با حضور نمایندگان استانداری، جایکا و سازمان برنامه وبودجه برای اجرایی کردن این پروژه‌ها تشکیل شود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها