آنکارا: ترور سفیر روس، کار هواداران گولن بود

آنکارا: ترور سفیر روس، کار هواداران گولن بود
سه شنبه 30 آذر 1395 - 02:02

در حالی که شهردار آنکارا جماعت گولن را مسئول ترور سفیر روسیه در ترکیه معرفی کرده، مشاور گولن این اتهام را به شدت رد می‌کند.

العالم - ترکیه

ساعاتی پس از ترور سفیر روسیه در آنکارا، شهردار این شهر در سخنانی مدعی شد که جماعت گولن مسئول ترور سفیر روسیه در آنکارا است و "نشانه هایی درباره این موضوع وجود دارد".

ملیح کوکچه، شهردار آنکارا در اظهاراتی با اشاره به ترور سفیر روسیه در آنکارا مدعی شد: کسانی که جنگنده روسیه را ساقط کرده و یا دستور ساقط کردنش را صادر کرده بودند (اشاره به جماعت گولن) اکنون این ترور را نیز انجام دادند. ما اجازه نمی دهیم روابط روسیه و ترکیه تیره شود.

وی ادعا کرد: عاملان این ترور دقیقا عاملان سقوط جنگنده روسیه در مرزهای ترکیه هستند. هم روسیه و هم ترکیه انتقام این ترور را خواهند گرفت. این حمله بسیار معنی دار است. همانگونه که برخی نظامیان وابسته به فتح الله گولن در جنوب شرق ترکیه جنگنده روسیه را ساقط کردند، این بار تنها راه چاره را در ترور سفیر روسیه دیدند.

اما مشاور فتح الله گولن تاکید دارد که جنبش تخت رهبری وی، هیچ ارتباطی با این ترور ندارد و گولن، ترور سفیر روسیه را به شدت محکوم می‌کند.

الب اصلان دوغان، مشاور گولن گفت: اظهارات مقامات ترک درباره نقش جنبش ما در این ترور، مضحک و خنده دار است و تلاشی برای سرپوش نهادن بر بی‌ثباتی و وضع نابسامان امنیتی به شمار می رود.

مقامات ترکیه معمولا اتفاقاتی را که در این کشور رخ می دهد، از جمله کودتای نافرجام تابستان گذشته را به جماعت "فتح الله گولن" مخالف مقیم آمریکا نسبت می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها