شوق بازگشت آوارگان حلب از لاذقیه + ویدیو و تصاویر

سه شنبه 30 آذر 1395 - 05:14

با آزادی شهر حلب از دست تروریست‌ها، شماری از اهالی این شهر که در لاذقیه مستقر شده بودند، با اشتیاق فراوان آماده بازگشت به شهر خود شده اند.

العالمسوریه

شهر ساحلی لاذقیه که در سال های گذشته میزبان شمار زیادی از آوارگان شهر حلب  بوده، اینک شاهد بازگشت صدها خانواده آواره به شهر حلب است این درحالی است که در شهر لاذقیه، مراکز اقامت مجهز به لوازم زندگی، درمانگاه، مدرسه و.. برای این افراد دایر شده است اما آزادی حلب از دست تروریست ها، آنها را بر آن داشته که لاذقیه را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، مرکز اسکان آوارگان حلب در شهر ساحلی لاذقیه شاهد تخلیه چادرها و سالن های بزرگ از سوی آوارگان مناطق شرقی حلب است؛ آوارگانی که در تلاشند هرچه زودتر به شهر خود بازگردند و دولت سوریه نیز با فراهم کردن اتوبوس، شرایط بازگشت آنها را تسهیل کرده است.

بسیاری از اهالی حلب نیز که در مناطق مختلف لاذقیه در آپارتمان ها سکونت داشتند، درصدد بازگشت به حلب هستند و برخی جوانان نیز کار خود را در لاذقیه رها کرده اند تا هرچه زودتر به حلب بازگردند.

"ابومحمد" یکی از آوارگان مناطق شرقی حلب به خبرنگار "اسپوتنیک" گفت: "آزادسازی شهر حلب از دست گروه های تروریستی، مهم ترین هدیه ارتش به اهالی این شهر است، اهالی این شهر در سال های گذشته رنج های زیادی متحمل شده اند اما همواره یقین داشتند که ارتش سوریه و متحدانش می توانند این شهر را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند و این امانت را به آنها بازگردانند. این درحالی است که بسیاری از طرف های بین المللی برای تخلیه حلب از ساکنان اصلی و تبدیل آن به محل استقرار تروریست ها تلاش می کنند".

 

وی افزود: خانواده اش قبل از اعلام آزادی حلب، برای بازگشت به این شهر آماده شده بود و همه چیز را در لاذقیه رها کرد زیرا برای بازگشت به حلب و دیدار با فرزندشان که سال‌هاست در کنار نیروهای ارتش با تروریست ها می جنگد، اشتیاق فراوانی دارد.
براساس این گزارش، دولت سوریه وسایل حمل و نقل را برای همه کسانی که تمایل به بازگشت به حلب داشته باشند، فراهم کرده است.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها