اظهارات بی‌سابقه رئیس سابق مخالفان سوریه درباره گروه‌های مسلح

اظهارات بی‌سابقه رئیس سابق مخالفان سوریه درباره گروه‌های مسلح
سه شنبه 30 آذر 1395 - 11:55

رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوریه با اظهار خشم خود از اقدام عناصر مسلح در به آتش کشیدن اتوبوس‌های عازم شهرک‌های "فوعه" و "کفریا" برای خارج کردن شهروندان بیمار و مجروح، گفت کسانی که دست به این کار زدند، احمق نیستند، بلکه جنایتکار واقعی می باشند.

العالم سوریه
معاذ الخطیب، در پیامی در فیسبوک خود نوشت: می خواهم سکوت خودم را بشکنم .. کسانی که اتوبوسهایی را که برای نجات شهروندان از مرگ ارسال شده بودند به آتش کشیدند، احمق نیستند، بلکه جنایتکار واقعی می باشند.
وی افزود: این گروه ها به صورت خودسرانه به وجود نیامده اند بلکه ابزراهای برخی کشورهای منطقه ای هستند که از 3 سال و نیم قبل آنها را به وجود آورده اند.
الخطیب خاطرنشان کرد: بدترین اقدام این گروه ها، شیطنت و سوء استفاده از اسلام، و ویران کردن سوریه و به ویژه کشاندن جوانان در نبردها و هدایت آنان به سوی مرگی بیهوده است.
وی تأکید کرد: این گروه های مسلح بار دیگر به تشکیلات باقیمانده پیوستند تا به شیطنتهای خود ادامه دهند.
الخطیب اظهار داشت: بیگانه ها در ایجاد توهم و زیر پا گذاشتن اصول متوازن اسلامی سهیم بوده اند، تا اندیشه تکفیری و سربریدن و خون ریزی را حاکم کنند.
الخطیب اظهار داشت: اگر پولهای هنگفتی که به پای آنها ریخته می شود، وجود نداشت، آنها هیچ نفوذی نداشته و کسی به حرف آنان گوش نمی داد.
یکشنبه گذشته تروریست‌های "احرار الشام" اتوبوس‌هایی را که برای خارج کردن شهروندان مجروح و بیمار از شهرک‌های فوعه و کفریا در راه ادلب بودند، به آتش کشیدند.
این اقدام پس از وقوع درگیری‌های شدید میان جبهه النصره و احرار الشام به دلیل اختلافاتشان بر سر اجرای توافق نامه تخلیه فوعه و کفریا رخ داد.

پربیننده ترین خبرها