لاوروف: ایران، ترکیه و روسیه حامی تمامیت ارضی سوریه هستند

لاوروف: ایران، ترکیه و روسیه حامی تمامیت ارضی سوریه هستند
سه شنبه 30 آذر 1395 - 17:59

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان ایرانی و ترکیه ای خود در مسکو گفت: بیانیه وزرای خارجه سه کشور بر تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری عربی سوریه تاکید می کنند.

العالم - اروپا

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ، لاوروف امروز(سه شنبه) افزود ایران روسیه و ترکیه همچنین بر اهمیت و ضرورت نقش سازمان ملل در حل بحران سوریه تاکید می کنند. روسیه از عملکرد گروه حامیان سوریه که هدفش گذشتن از موانع و رسیدن به راه حلی برای این بحران است حمایت می کند. روسیه، ایران و ترکیه از تلاشهایی که برای حل بحران حلب با هدف خروج افراد مسلح از شرق حلب صورت گرفت قدردانی می کنند. همچنین روسیه  از خروج غیرنظامیان تحت محاصره در الفوعه و کفریا و مضایا استقبال و از عملکرد سازمانهای بین المللی مانند صلیب سرخ و هلال احمر قدردانی می کند.

وزرای سه کشور بر آتش بس اتفاق نظر دارند و آمادگی خود را برای ضمانت گفتگوهای صلح و سازش بین دولت سوریه و مخالفان اعلام می دارند.

تهران، مسکو و آنکارا عقیده دارند که این توافق انگیزه لازم را برای آغاز روند سیاسی حل بحران سوریه ایجاد خواهد کرد. وزرای سه کشور همچنین پیشنهاد رئیس جمهور قزاقستان را برای میزبانی مذاکرات صلح جدید سوریه در آستانه پذیرفتند.

لاوروف ادامه داد: به مبارزه با گروه های تروریستی مانند داعش و النصره و همچنین جداسازی مخالفان میانه رو از این گروه های تروریستی ادامه خواهیم داد. عقیده داریم در شرایطی که شورای امنیت در اتخاذ تدابیر جدی (برای حل بحران) حرکتی نمی کند کشورهایمان (ایران، روسیه و ترکیه) می توانند این مسئله را به جریان بیاندازند و خشونت را متوقف سازند و کمکهای بشر دوستانه را به نیازمندان برسانند. همچنین شرایط را برای روند سیاسی جامع فراهم کنند.

وی گفت با ایران و ترکیه برای تداوم اقدام مشترک توافق کردیم و اینجانب از همتایانم بخاطر این همکاری مشترک تشکر می کنم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها