جزئیات خواندنی درباره قاتل سفیر روسیه در آنکارا

جزئیات خواندنی درباره قاتل سفیر روسیه در آنکارا
سه شنبه 30 آذر 1395 - 21:30

رسانه های ترکیه ای اعلام کردند مولود مرت آلتین تاش که روز دوشنبه اقدام به ترور سفیر روسیه در آنکارا نمود در هنگام برگزاری تظاهرات هفته گذشته در مقابل ساختمان سفارت روسیه در ترکیه، مسئولیت نگهبانی از این سفارتخانه را به عهده داشته است.

العالمترکیه

شبکه " NTV " تركیه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد مولود مرت آلتین تاش یکی از اعضای تیمی بوده است که پلیس ترکیه هفته گذشته در هنگام برگزاری تظاهرات معترضان به عملیات نظامی در حلب در مقابل سفارت روسیه در آنکارا، وی را به همراه شمار دیگری از افسران پلیس با هدف تأمین امنیت ساختمان سفارتخانه مذکور مأمور کرده بود.
این منابع افزودند: از مجموع 11 تیر شلیک شده توسط آلتین تاش، 9 گلوله به بدن سفیر روسیه که در حال ایراد سخنانی در افتتاحیه نمایشگاه عکاسی در آنکارا بود اصابت کردند.
اطلاعات افشا شده توسط رسانه ها نشان دهنده آن است مولود مرت آلتین تاش 22 ساله افسر پلیس بوده است که شب قبل از ترور، یک روز مرخصی دریافت و در یک هتل نزدیک محل وقوع ترور، اتاقی رزور کرده است. سپس عصر روز دوشنبه به مرکز هنرهای معاصر – محل برگزاری نمایشگاه عکس – رفته و با نشان دادن کارت شناسایی افسران پلیس وارد سالن نمایشگاه شده است. در داخل سالن قاتل که لباس رسمی بر تن داشته است پشت سر سفیر روسیه ایستاده است. از این رو حاضران در نمایشگاه گمان کرده اند وی محافظ سفیر است. اما وی ناگهان با شلیک به طرف سفیر وی را به قتل رسانده است.
روزنامه "حریت" در این باره نوشت: مولود مرت آلتین تاش در هنگام کودتای نافرجام ماه ژوئیه گذشته نیز، زمانی که در اداره پلیس دیار بکر خدمت می کرد، از زمان آغاز کودتا به مدت دو روز مرخصی گرفته و با رفتن به آنکارا در یک هتل اقامت داشته است.
در آن زمان فرمانده مافوق آلتین تاش که به وی مرخصی داده بود به اتهام دست داشتن در کودتا دستگیر و خود این افسر نیز به طور موقت از کار برکنار شد. اما در 16 نوامبر گذشته بار دیگر به کار برگشت.
براساس اطلاعات منتشره در رسانه ها، آلتین تاش در سال 2016 دیپلم خود را در استان ازمیر گرفته و سپس به عضویت پلیس درآمده است.
216
 

پربیننده ترین خبرها