لغو ده‌ها پرواز به دلیل آلودگی هوا

لغو ده‌ها پرواز به دلیل آلودگی هوا
چهارشنبه 1 دی 1395 - 01:39

مسئولان فرودگاه بین المللی پکن روز سه شنبه پرواز ده‌ها هواپیمای مسافربری را در این فرودگاه به سبب آلودگی هوا لغو کردند.

العالم - آسیا

خبرگزاری اردنی پترا از پکن گزارش داد: ادامه آلودگی هوا در پکن و وجود دود شدید در پایتخت چین و محدود شدن شدید دید در آسمان بسیاری از شهرهای شمالی چین سبب شد مسئولان فرودگاه بین المللی پکن روز سه شنبه پرواز 180هواپیمای مسافربری را لغو کنند.

در همین ارتباط سازمان صلح سبز در شرق آسیا  که در زمینه حفاظت از محیط زیست فعالیت می کند با صدور بیانیه ای درباره مواجه شدن مناطق شمالی چین با جمعیت چهارصد و شصت میلیون نفری با بدترین وضعیت الودگی هوا در این مناطق در سال جاری میلادی، هشدار داد.

رسانه های چین نیز روز گذشته از رسیدن سطح الودگی هوا در این مناطق به وضعیت بسیار خطرناک خبر دادند و اعلام کردند که میزان آلودگی هوا  افزایش خطر ابتلا به انواع بیماری ها را در پی دارد. رسانه های چین افزودند که میزان الودگی در مناطق شمالی چین از 500 میکروگرم در هر متر مکعب فراتر رفته است.

همچنین به سبب افزایش دود ناشی از الودگی هوا در شهر تیانجین در مجاورت شهر پکن، مسئولان این شهر تمامی بزرگراه های این شهر را بستند و مسئولان محلی نیز پرواز ده ها هواپیما را لغو کردند.

گفتنی است در دستکم بیست و سه شهر واقع در شمال چین برای مقابله با دود و الودگی هوا که از عصر جمعه بر شدت ان افزوده شده، هشدار قرمز اعلام شده که بالاترین سطح هشدار است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها