افزایش نگرانی فرانسوی‌ها پس از حادثۀ برلین

افزایش نگرانی فرانسوی‌ها پس از حادثۀ برلین
چهارشنبه 1 دی 1395 - 04:49

به دنبال حمله تروریستی در برلین، مقامات فرانسوی در آستانه نوئل، ضمن تشدید تدابیر امنیتی، از عزم اروپا برای ایستادگی در برابر تروریست ها سخن به میان آوردند.

العالم - اروپا

برونو لو رو وزیر کشور فرانسه ساعاتی پس از حمله تروریستی در برلین، از بازار نوئل در شهر استراسبورگ بازدید کرد. وی گفت: تمامی تمهیدات امنیتی تا هر زمان که لازم بوده، هفته ها و ماه ها تقویت شده است. امروز ما در حال بررسی وضع  امنیتی هستیم. پیام من به شهروندان این است که  کشور ما و هر کشوری که در آن دمکراسی حاکم است، در معرض تهدید قرار دارد، اما مردم در چنین شرایطی باید از خانه هایشان خارج شوند و تفریح کنند. وظیفه ما نیز تامین امنیت آن هاست و برای نیل به این هدف تمامی امکانات به کار گرفته می شود.

وزیر کشور فرانسه تاکید کرد که برای جلوگیری از تکرار حملاتی مشابه حملات نیس (فرانسه) و برلین، تمهیداتی ویژه برای ممانعت از ورود کامیون ها اتخاذ شده است.

برنار کازنوو نخست وزیر فرانسه نیز یک روز پس از حمله تروریستی برلین در مجلس ملی حاضر شد. وی اصلاح برخی از بند های توافقنامه شینگن را زمینه ساز کنترل بهتر مرزهای اروپایی دانست.

وی تاکید کرد که همبستگی بین آلمان و فرانسه حاوی پیامی برای تروریست هاست: دو کشور و به طور کلی اروپا سرفراز باقی خواهند ماند و  با تکیه بر ارزش هایشان در برابر آن ها که می خواهند با توسل به خشونتی مردود در هر کجای جهان ایجاد هراس کنند، قدرتمندانه می ایستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها