توقف مذاکرات میان روسیه و آمریکا در همه سطوح

توقف مذاکرات میان روسیه و آمریکا در همه سطوح
پنج‌شنبه 2 دی 1395 - 10:12

روسیه اعلام کرد مذاکرات با آمریکا در همه سطوح عملا متوقف شده است.

العالم - اروپا - دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی "میر" گفت: تقریباً همۀ کانال‌های ارتباطی میان مسکو و واشنگتن بسته‌ و در عمل، همۀ سطوح مذاکره با امریکا متوقف ‌شده است و ارتباط ما با امریکا به حداقل رسیده است.
پسکوف افزود: روسیه انتظار ندارد پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در 20 ژانویه آینده، همه مشکلات بین دو کشور حل شود. همچنین انتظار نداریم امریکا فولرا از گسترش ناتو یا ادامه سیاست نزدیک کردن تأسیسات زیربنایی این سازمان نظامی بین المللی به طرف مرزهای روسیه دست بردارد یا تحریم های اعمال شده علیه روسیه را لغو کند.
سخنگوی دفتر ریاست جمهور روسیه همچنین اظهار امیدواری کرد پس از روی کار آمدن ترامپ، آمریکا مواضع سازنده ای درباره روابط با فدراسیون روسیه در پیش بگیرد.
برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیرۀ کریمه و الحاق آن به روسیه در سال 2014، بحران اوکراین و همچنین جنگ در سوریه، موجب شده است تا سطح روابط مسکو با کشورهای غربی به‌ ویژه واشنگتن به پایین‌ترین حد پس از پایان جنگ سرد برسد.
دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، روز سه‌شنبه تحریم‌ها علیه روسیه را بر سر بحران اوکراین، تشدید کرد. این تحریم‌ها برخی اشخاص و شرکت‌های بازرگانی روسیه را در برمی‌گیرد.
کاخ سفید همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، را به دخالت مستقیم در حملات سایبری در حین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا متهم کرده است.
این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، مواضعی بسیار نرم‌تر در رابطه با روسیه و پوتین دارد و پوتین نیز از آمادگی مسکو برای همکاری با دولت ترامپ به ‌منظور عادی‌سازی روابط دو کشور خبر داده است.
216

پربیننده ترین خبرها