ویدیو؛ مهم‌ترین مناطق آزاد شدۀ سوریه در 2016

پنج‌شنبه 2 دی 1395 - 20:43

سوریه در سال 2016 شاهد حوادث نظامی متعددی بود که مهم‌ترین آنها آزادسازی حلب در اواخر سال 2016 است.

العالم - سوریه

سوریه در سال 2016 شاهد حوادث نظامی متعددی بود که مهمترین آنها آزادسازی مناطق مهم در ورودی شمالی منطقه جنوبی از طریق شهرک شیخ مسکین در حومه درعا، اعلام داریا در غوطه غربی دمشق  به عنوان منطقه امن، آزادسازی شهرک های سلمی و ربیعه در حومه لاذقیه و از همه مهمتر آزادسازی حلب در اواخر سال 2016 است.

درنخستین روزهای سال 2016 در یکی از دشوارترین نبردهای ارتش سوریه و متحدانش،  شهرک سلمی در حومه لاذقیه آزاد شد و سپس شهرک ربیعه و شماری از تپه ها آزاد شدند که بزرگترین شکست و ناکامی برای طرح مشترک ترکیه ـ عربستان ـ قطر برای محاصره منطقه ساحلی و نیزبرای رؤیای 5 ساله ترکیه برای ایجاد منطقه بی طرف در حومه شمالی لاذقیه به شمار آمد.

دشمنان سوریه گمان کردند که سوریه از حمایت خطوط خود در جنوب، به سبب حمایتهای گسترده "اسراییل" به همراه اتاق عملیات "موک" ویژه گروههای مسلح تندرو در امّان، ناتوان است. ارتش سوریه ورودی شمالی منطقه جنوبی را از طریق شهرک شیخ مسکین در حومه درعا که مقر اتاقهای عملیاتی با مدیریت کارشناسان بیگانه به شمار می آید، به کنترل درآورد. سپس با آزادی عتمان راه برای ورود ارتش در مسیرهای مختلف هموار شد.

در دسامبر 2016 نیز برای خروج عناصر مسلح از محله های شرقی حلب در مقابل انتقال برخی موارد انسانی فوری از شهرکهای محاصره شده فوعه و کفریا در حومه ادلب توافق حاصل شد. این امر پس از عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه و متحدانش برای آزادسازی محله های حلب و از هم پاشیدگی صفوف عناصر مسلح صورت گرفت که آنها را وادار کرد تا تسلیم شوند و خواستار خروج به سمت ادلب شوند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها