ایران ایر خرید 100 فروند هواپیما از ایرباس را نهایی کرد

ایران ایر خرید 100 فروند هواپیما از ایرباس را نهایی کرد
جمعه 3 دی 1395 - 08:09

شرکت هواپیمایی ایرباس از امضای قرارداد نهایی فروش 100 فروند هواپیمای این شرکت با ایران ایر خبر داد.

العالم ـ ایران

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) مذاکرات خود برای خرید هواپیما از شرکت فرانسوی ایرباس را از چند ماه قبل آغاز کرده بود و سرانجام عصر پنجشنبه قرارداد نهایی خرید ۱۰۰ فروند هواپیما با این شرکت به امضا رسید.

قرارداد ایران ایر که با فابریس برژیه مدیر شرکت هواپیماسازی ایرباس به امضا رسید به دنبال امضای توافق‌نامه‌ای است که در بهمن‌ماه سال گذشته (ژانویه سال ۲۰۱۶) در پاریس به امضا رسیده است.

سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایرباس نیز با تاریخی قلمداد کردن این قرارداد، خاطرنشان کرد که ایران ایر و ایرباس قرارداد محکمی برای خرید۴۶ فروند هواپیما از خانواده ایرباس ۳۲۰، ۳۸ فروند از خانواده ایرباس ۳۳۰ و ۱۶ فروند از خانواده ایرباس ۳۵۰ امضا کرده اند.

 این گزارش می افزاید: براساس این قرارداد هواپیماها از ابتدای سال جدید میلادی (2017) و در یک پروسه زمانی ۱۰ ساله تحویل ایران ایر می شود.

در توافق ابتدایی، ایران‌ایر خرید ۱۱۸ فروند هواپیما را در دستور کار خود قرار داده بود اما با حذف ایرباس ۳۸۰ از سبد خرید هواپیمایی جمهوری اسلامی در حال حاضر توافق بر خرید ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران صورت گرفته است.

ایران‌ایر پس از برجام و با هدف نوسازی ناوگان هوایی چند روز قبل نیز قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای بویینگ را با این شرکت هواپیماسازی آمریکایی به امضا رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها