بازداشت سه فرد مرتبط با عامل حمله برلین در تونس

بازداشت سه فرد مرتبط با عامل حمله برلین در تونس
شنبه 4 دی 1395 - 18:06

وزارت کشور تونس از بازداشت سه فرد مرتبط با مظنون اصلی حمله تروریستی در شهر برلین آلمان، خبر داد.

العالم - آفریقا

وزارت کشور تونس با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد؛ سه فرد دستگیر شده، مظنون به عضویت در یک گروه تروریستی مرتبط با عامل حمله برلین هستند که روز جمعه توسط پلیس ایتالیا نزدیک شهر میلان ایتالیا کشته شد.

به نوشته اسکای نیوز عربی، انیس العامری جوان 24 ساله تونسی که دوشنبه شب 29 آذر ماه در اقدامی تروریتسی با کامیون در بازار کریسمس برلین شهروندان را زیر گرفت، روز جمعه سوم دی ماه در تبادل آتش پلیس ایتالیا در اطراف شهر میلان به قتل رسید.

درجریان این اقدام مرگبار در برلین، پایتخت آلمان، دست کم 12 تن کشته و 50 نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

محل فعالیت این سه مظنون که بین 18 تا 27 سال سن دارند، منطقه ای مابین فوشانه نزدیک پایتخت و منطقه الوسلاتیه تونس بوده است.

براساس بیانیه وزارت کشور تونس، خواهرزاده عامل اجرای حمله برلین، یکی از سه فرد بازداشت شده است.

خواهرزاده عامل حمله برلین طی بازجویی های به عمل آمده اقرار کرد که از طریق تلگرام با دایی اش درارتباط بوده و از وی خواسته است که با گروه تروریستی داعش بیعت کند و متن بیعت را از طریق تلگرام برای دایی خود فرستاده است.

وزارت کشور تونس اعلام کرده است که انیس العامری مبالغی را با مشخصات فردی دیگر از طریق پست برای خواهرزاده اش فرستاده تا وی به گروه " أبو الولاء" درآلمان بپیوندد.

دادستانی کل تونس دستور بازداشت همه افراد این باند و بازجویی از آنان را به اتهام وابستگی به گروهی مرتبط با جنایت های تروریستی صادر کرده است.

215 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها