صدور حکم زندان برای متهمان تروریستی درتونس

صدور حکم زندان برای متهمان تروریستی درتونس
دوشنبه 6 دی 1395 - 08:34

دادگاهی در تونس، 16 نفر را به جرم وابستگی به " شاخه امنیتی" گروه تروریستی موسوم به "انصارالشریعه" به زندان محکوم کرد.

العالم - آفریقا

"سفيان السليطی" سخنگوی رسمی شعبه قضایی مبارزه با تروریسم ( که نهاد قضایی متخصص درزمینه رسیدگی به جنایت های تروریستی است، گفت که روز شنبه حکم هایی دراین ارتباط برای متهمین صادر شد که از دو سال زندان شروع شده و در برخی موارد به زندان ابد می رسد.

دستگاه قضایی تونس، برای "سیف الله بن حسین" موسس گروه انصار الشریعه و نیز برای "ابوبکر الحکیم" از سرکرده های سابق این گروه به اتهام " توطئه ضد امنیت کشور" به صورت غیابی، حکم زندان ابد صادر کرد.

"سيف الله بن حسين" بعد از سرنگونی رژیم بن علی در اوایل سال 2011، گروه انصارالشریعه را در تونس تاسیس کرد که بنا به اعلام وزارت کشور تونس، از چهار شاخه امنیتی، مالی ، نظامی و تبلیغاتی تشکیل شده است.

بنا به اعلام وزارت کشور تونس، گروه انصارالشریعه مقادیری زیاد از سلاح را از لیبی به تونس با هدف " نابودی حکومت با قدرت سلاح " و "اعلام تشکیل اولین امارت در شمال آفریقا " قاچاق کرده است.

وزارت کشور تونس همچنین اعلام کرده است که این گروه درسال 2013، دو معارض تونسی به نام های شکری بلعید و محمد البراهمی را ترور کرد و برخی از نیروهای ارتش و پلیس تونس را طی حملاتی به قتل رساند.

تونس و آمریکا درسال 2013، انصارالشریعه را در فهرست گروه های تروریستی قرار دادند و برای سیف الله بن حسین معروف به ابوعیاض، حکم جلب صادر کردند.

ابوعیاض درسال 2013 به لیبی رفت و به احتمال زیاد، روز 14 ژوئن 2015 درحمله هوایی آمریکا به مواضع عناصر مسلح در لیبی کشته شد.

پنتاگون دهم ماه دسامبر جاری به طور رسمی اطلاعاتی را درباره کشته شدن ابوبکر الحکیم (33 ساله) طی حمله به مواضع گروه های مسلح در رقه سوریه منتشر کرد.

ابوبکر الحکیم دسامبر 2014، درنواری ویدئویی که دراینترنت منتشر شد، از پیوستن خود به گروه داعش خبر داد و اعلام کرد که داعش مسئول ترور بلعید و البراهمی است.

215

 

پربیننده ترین خبرها