تسلیم شدن سران گروه های مسلح در درعا

تسلیم شدن سران گروه های مسلح در درعا
دوشنبه 6 دی 1395 - 12:57

یک منبع نظامی سوری از ورود تجهیزات نظامی اضافه به منطقه " وادی بردی" در شمال غرب دمشق پایتخت سوریه به منظور گسترش دامنه عملیات نظامی نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش علیه عناصر مسلح مخالف خبر داد.

العالم - سوریه

این منبع نظامی سوری اظهار داشت: تجهیزات جدید شامل نیروهای جدید، موشک انداز، توپ و تیربارهای سنگین است و انتقال این نیروها و تجهیزات با هدف شروع مرحله دوم عملیات نظامی در روستای وادی بردی درپی مخالفت عناصر مسلح با توافق آشتی صورت گرفته است.

منبع یاد شده به خبرگزاری آلمان تأکید کرد: نیروهای ارتش سوریه روز یکشنبه توانستند خسارت های زیادی به عناصر مسلح وارد کنند، به طوری که بیمارستان میدانی و مرکز اطلاع رسانی و انبارهای مهمات و ذخایر آنان را منهدم و ده نفر از عناصر آنان را در دورترین روستاهای وادی بردی به هلاکت رساندند.

همزمان با این تحولات، منبع یاد شده اعلام کرد که گروه هایی از عناصر مسلح با هدف تسلیم  شدن نزد ارتش سوریه آمدند ومواضع خود را به ارتش تحویل دادند تا درازای آن به وضعیتشان رسیدگی شود و به ادلب منتقل شوند.

یک منبع نظامی سوری از وجود مذاکرات میان مسئولان نظامی و نمایندگانی از عناصر مسلح مناطق بیت سابر در 45 کیلومتری مرکز دمشق و بیت تیما در ریف جنوبی دمشق خبر داد و گفت که این مذاکرات، رو به اتمام است و توافق شده است تا آن دسته از عناصر مسلح که تمایل دارند به ادلب بروند و به وضعیت بقیه رسیدگی شود و انتظار می رود که این توافق، در روزهای آتی اجرا شود.

درهمین ارتباط ، برخی از رهبران گروه های مخالف مسلح از جمله فرمانده تیپ " توحید الامه" در استان درعا در جنوب سوریه، خود را تسلیم نیروهای دولتی سوریه کردند.

سرتیپ وفیق ناصر رئیس شعبه امنیت نظامی وابسته به نیروهای سوری در درعا، طی نشستی با رهبران گروه های مسلح مخالف در مقر لشگر نهم وابسته به ارتش سوریه از این اقدام استقبال کرد و آنرا گامی درجهت آرام کردن اوضاع در استان درعا دانست. استان درعا اولین مکان در سوریه بود که در سال 2011 اعتراض ها از آن جا شروع  شد.

طبق اعلام رسانه های دولتی سوریه، در استان درعا  چند توافق آشتی حاصل شده است که طی آن در ماه های گذشته به وضعیت صدها تن از عناصر مسلح مخالف رسیدگی شد.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها