توفان کریسمس 6 نفر را در فیلیپین کشت

توفان کریسمس 6 نفر را در فیلیپین کشت
سه شنبه 7 دی 1395 - 09:36

توفان سهمگین کریسمس باعث کشته شدن دستکم 6 نفر و ناپدید شدن هشت تن در فیلیپین شده است.

العالم- آسیا
توفان کریسمس باعث وزش بادهای سنگین، بارش شدید باران و سیل های ویرانگر شد و عصر دوشنبه با کاهش سرعت از فیلیپین خارج شد.
این توفان که از آن به نام 'ناک – تن' نیز یاد می شود و 235 کیلومتر در ساعت سرعت داشت، باعث رانش زمین در بخش های از فیلیپین شد.
وبسایت 'ای.بی.سی' استرالیا اعلام کرد، در میان کشته شدگان یک زوج فیلیپینی قربانی سیل ناشی از این توفان شدند و یک مرد سالمند نیز زیر آوار دیوار جان خود را از دست داد. فرد دیگری نیز در استان 'کیوزون' بر اثر برق گرفتگی کشته شد.
علاوه بر این قربانیان، یک قایق مسافربری با هشت خدمه روز دوشنبه در سواحل استان 'باتانگاس' غرق شد که از سرنوشت این افراد تاکنون گزارشی ارائه نشده است.
مقامات شهری فیلیپین اعلام کردند براثر این توفان حدود 400 هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و بیش از 80 درصد از پروازهای داخلی و بین المللی به دلیل توفان لغو شد.
دستور دولت فیلیپین به منظور تخلیه سواحل این کشور که افراد زیادی برای تعطیلات کریسمس و جشن های سال نو در آنجا اقامت کرده بودند و همچنین قطع برق در بسیاری از نقاط پرجمعیت باعث اختلال در مراسم سال نو میلادی شد.
این توفان در فیلیپین باعث شد بسیاری از افراد در بنادر مختلف گیرافتاده و به دلیل شرایط دریایی نتوانند به مقاصد مورد نظر خود سفر کنند.
توفان 'ناک – تن' ساعات پایانی روز گذشته با کم کردن قدرت خود با سرعت حدود 180 کیلومتر در ساعت از سواحل غربی فیلیپین به سمت دریای جنوبی چین به حرکت خود ادامه داد.
این توفان از نظر سرعت مشابه توفان 'های یان' بود که در نوامبر سال 2013 فیلیپین را مورد هجوم خود قرار داد و بر اثر آن دستکم هفت هزار و 500 نفر کشته شدند و بیش از دو میلیارد و 860 میلیون دلار زیان اقتصادی به این کشور وارد شد. 
ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها