اسناد جدید حمایت عربستان از القاعده در یمن+ تصاویر

اسناد جدید حمایت عربستان از القاعده در یمن+ تصاویر
سه شنبه 7 دی 1395 - 13:24

براساس اسناد منتشر شده توسط شبکه "المسیره"، سابقه حمایت آل سعود از گروه تروریستی القاعده در یمن به قبل از تجاوز عربستان به این کشور برمی گردد.

العالمعربستان سعودی
اسناد و مدارک جدید منتشر شده از سوی شبکه المسیره یمن بیانگر آن است که سابقه حمایت عربستان سعودی از گروه تروریستی القاعده در یمن به قبل از تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور برمی گردد و این حمایت به پشتیبانی مالی و نظامی محدود نمی‌شود بلکه زمینه را برای سرکرده های القاعده هموار می کرده است تا به دستگاه های کلیدی و مهم یمن نفوذ کنند.
یکی از اسنادی که شبکه المسیره به آن دست یافته، نامه شیخ یحیی مقیت، یکی از هواداران حمله آل سعود به یمن، به عربستان است، نامه‌ای که دربرگیرنده گزارشی اطلاعاتی بوده و حکایت از آن دارد که مقیت ماموریت داشته است که گزارش های دوره ای از یمن برای عربستان سعودی ارسال کند.
این سند که به سال 2010 مربوط می شود بیانگر آن است که حزب "اصلاح"، بازوی سعودی در یمن، " در انتخابات استانداران یمن، به همراه احزاب لقاء مشترک تلاش کرد تا "ناجی علی الزایدی" یکی از سرکردگان القاعده را به عنوان استاندار استان مارب انتخاب کند.
این سند که نظام سعودی را خطاب قرار می دهد، بیان می کند که حزب اصلاح در این زمینه موفق شد و توانست این سرکرده القاعده را بر کرسی استاندار استان مارب بنشاند.
براساس این گزارش، تصدی کرسی استانداری استان مارب از سوی ناجی علی الزایدی سرکرده القاعده در یمن، در حقیقت آغاز برنامه ریزی سعودی برای تحمیل القاعده به دولت وقت یمن بود، امری که با فرار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن با تصمیم ریاض در اواخر دسامبر سال گذشته، جوانب آن بیشتر آشکار شد.
خاطرنشان می شود که حمایت نظامی سعودی از القاعده در زمان حمله ائتلاف سعودی به یمن، بیش از پیش آشکار شد و کار به جایی رسید که به شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیس اجازه داده شد گزارش میدانی از مناطق درگیری در تعز منتشر کند؛ گزارش هایی که به صراحت با صوت و تصویر، حضور عناصر تروریستی القاعده را در کنار مزدوران سعودی یمن ثابت می کند.

 

213 ـ 211

پربیننده ترین خبرها