با کمک ایران و ترکیه جان انسان‌های زیادی را نجات دادیم

با کمک ایران و ترکیه جان انسان‌های زیادی را نجات دادیم
سه شنبه 7 دی 1395 - 23:52

وزیر خارجۀ روسیه می‌گوید همکاری این کشور با ایران و ترکیه در کمک به تخلیۀ شرق حلب در شمال سوریه جان افراد بسیاری را نجات داد.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه پرس تی وی فارسی، خبرگزاری روسی اینترفکس نوشت، سرگئی لاوروف، سه‌شنبه گفت که روسیه همکاری خود را با ایران و ترکیه در سوریه افزایش خواهد داد. وزیر خارجه روسیه افزود: «در مورد مسئلۀ سوریه، ما با آنکارا، تهران و دیگر کشورها در منطقه همکاری بیشتری خواهیم کرد.»

 

 

شهر حلب پس از خروج کامل گروه‌های تکفیری و معارض از مناطق شرقی آن، به‌تازگی پس از 4 سال به‌طور کامل آزاد شده و نیروهای دولتی سوریه با کمک نیروهای روس هم‌اکنون مشغول پاک‌سازی این شهر هستند.

گفتگوی دولت سوریه با مخالفان

لاوروف، سه‌شنبه همچنین گفت دولت سوریه در آستانۀ مذاکرات احتمالی صلح در آستانه، پایتخت قزاقستان، گفتگوهایی با مخالفان داشته است. او اعلام نکرد این گفتگوها کجا و با کدام گروه از مخالفان انجام شده است.

گروه موسوم به «کمیتۀ عالی مذاکرات» به‌عنوان نمایندۀ مخالفان مسلح و سیاسی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از این مذاکرات اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

پیش‌تر در روز جمعه، پوتین اعلام کرده بود روسیه، ایران و ترکیه و همچنین رئیس‌جمهور سوریه موافقت کرده‌اند تا در گفتگوهای صلح سوریه در پایتخت قزاقستان شرکت کنند.

انتظار می‌رود این مذاکرات در اواخر دی‌ماه (اواسط ژانویه 2017) در پایتخت قزاقستان برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها