سخنرانی امروز کری درباره منازعه فلسطین و "اسرائیل"

سخنرانی امروز کری درباره منازعه فلسطین و
چهارشنبه 8 دی 1395 - 08:13

وزیر خارجه آمریکا امروز درباره چشم‌انداز مذاکرات به اصطلاح صلح فلسطین و "اسرائیل" سخنرانی می‌کند.

العالم - آمریکا

رویترز گزارش داد؛ جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امروز درباره چشم‌انداز صلح میان فلسطین و "اسرائیل" سخنرانی می‌کند. آمریکا چند روز پیش با امتناع از وتوی قطعنامه سازمان ملل، زمینه محکومیت رژیم اسرائیل را در خصوص شهرک‌سازی در بیت‌المقدس شرقی و کرانه باختری فراهم کرد.
سخنرانی کری که کمتر از یک ماه تا خروج باراک اوباما از کاخ سفید انجام می‌شود، احتمالاً آخرین تلاش دولت اوباما برای احیای روند مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی خواهد بود. کری امیدوار بود بتواند در چهار سال حضورش در رأس دستگاه دیپلماسی واشینگتن، به حل موضوع فلسطین و اسرائیل کمک کند.
همچنین انتظار می‌رود این سخنرانی در اراضی اشغالی فلسطین به منزله شلیک گلوله‌ای دیگر به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلقی شود. اوباما و نتانیاهو روابط سردی دارند.
به گفته یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، سخنرانی کری برای ساعت 11 صبح به وقت واشینگتن برنامه‌ریزی شده است و قرار است وی به موضوع رأی ممتنع آمریکا به قطعنامه سازمان ملل نیز اشاره کند. به گفته او، کری همچنین درباره ادعا‌های نادرستی که مقامات رژیم اسرائیل درباره نقش آمریکا در نوشتن قطعنامه ضد اسرائیلی مطرح می‌کنند، صحبت خواهد کرد.
این در حالی است که اسرائیلی‌ها، بی‌تفاوت به قطعنامه سازمان ملل، قصد دارند صدور مجوز برای صدها خانه جدید در مناطق اشغالی سال 1967 در بیت‌المقدس را بررسی کنند. اسرائیل رأی ممتنع آمریکا به قطعنامه سازمان ملل را «شرم‌آور» خوانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها