کدام گروهها در آتش بس سوریه مشارکت دارند؟

کدام گروهها در آتش بس سوریه مشارکت دارند؟
پنج‌شنبه 9 دی 1395 - 21:00

ائتلاف مخالفان سوریه حمایت خود را از توافق آتش بس سراسری سوریه میان دمشق و گروههای مسلح اعلام کرد.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانس پرس به نقل از احمد رمضان سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه گزارش داد که ائتلاف از توافق آتش بس حمایت می کند و تمام طرفها را به پایبندی به آن دعوت می کند.

احمد رمضان با تاکید بر اینکه گروههای مخالف به توافق آتش بس پایبند خواهند بود و درصورت وقوع هرگونه نقض و تجاوزی پاسخ خواهند داد، گفت: احرارالشام، جیش الاسلام، فیلق الشام و نورالدین زنگی از جمله گروههای هستند که توافق را امضا کردند.

وی افزود: داعش و دیگر گروههای تروریستی از این توافق مستثنی هستند، اما این سند اجازه "هدف قراردادن غیرنظامیان" را نمی دهد.

رمضان در عین حال تاکید کرد: استان ادلب در شمال غرب کشور که تحت سیطره ائتلاف گروههای اسلامی و در راس آنها جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) قرار دارد، مشمول توافق می شود.

سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه خاطرنشان کرد که مخالفان سوریه انتظار دارند پس از اجرایی شدن توافق آتش بس، کمکهای انسان دوستانه تحت نظارت سازمان ملل وارد مناطق محاصره شده شود.

گروه "فاستقم کما امرت" وابسته به ارتش آزاد نیز تاکید کرد که نیروهای مخالفان مسلح سوریه با توافق آتش بس موافقت کردند.

زکریا ملاحفجی رییس دفتر سیاسی گروه فاستقم امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: توافق آتش بس مناطق تحت سیطره داعش را مستثنی می کند.

ولادمیر پوتین رییس جمهوری روسیه امروز پنجشنبه از دستیابی به توافق آتش بس سراسری در سوریه و آمادگی طرفهای درگیر برای آغاز گفتگوهای صلح خبر داد.

قرار است که آتش بس از نخستین ساعات روز جمعه دهم دی ماه اجرایی شود.

210-9

پربیننده ترین خبرها